اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

فارس گزارش می‌دهد

حمله خرس به خودرو محیط‌بانی کلاله/ مردم از نزدیک شدن به منطقه خودداری کنند

خرس قهوه‌ای که روز گذشته وارد روستای صالح‌آباد کلاله شده بود و با تلاش محیط‌بانان به سمت جنگل هدایت شده بود، صبح امروز به خودروی محیط‌بانی کلاله حمله‌ور شد.

حمله خرس به خودرو محیط‌بانی کلاله/ مردم از نزدیک شدن به منطقه خودداری کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، صبح روز گذشته یک قلاده خرس قهوه‌ای نزدیک روستای صالح‌آباد شهرستان کلاله در استان گلستان توسط اهالی دیده می‌شود که مردم دور خرس جمع می‌شوند.

محیط‌بانان پس از حضور در منطقه ابتدا مردم را متفرق کرده و با شلیک چند تیر هوایی، خرس را به سمت زمین‌های کشاورزی و جنگل هدایت می‌کنند.

تلاش محیط‌بانان و مجموعه اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان گلستان بر این بود که خرس زنده‌گیری شود زیرا با توجه به علائم مشاهده شده از خرس و تصاویر ضبط شده از نحوه حرکت این خرس قهوه‌ای این گمان وجود دارد که خرس به دلیل خودرو غذای مسموم دچار بیماری شده باشد.

این تلاش‌ها ادامه داشت تا آنکه صبح امروز این خرس قهوه‌ای به خودروی محیط‌بانی که در منطقه در حال گشت‌زنی بود حمله کرده اما خوشبختانه در این حادثهبه کسی آسیب نرسیده است.

احمد دباغیان مسئول روابط‌ عمومی حفاظت محیط زیست استان گلستان در پیگیری‌های خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان درباره این حادثه، ضمن تائید خبر حمله خرس به خودرو محیط‌بانی کلاله، اظهار کرد: در حال حاضر برای جلوگیری از آسیب زدن خرس به مردم، جاده بسته شده و به هیچ فرد و خودرویی اجازه تردد در منطقه داده نمی‌شود.

وی اضافه کرد: علت حمله خرس به خودروی محیط‌بانی هم این است که خرس به دلیل احساس کردن خطر از طرف خودروهای عبوری به آنها حمله می‌کند و محیط‌بانان با سپر کردن خود سعی دارند که این خرس قهوه‌ای باعث آسیب زدن به مردم نشود.

مسئول روابط‌ عمومی حفاظت محیط زیست استان گلستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر دامپزشک نیز در منطقه حضور دارد و در تلاشیم ببینیم می‌شود خرس را زنده‌گیری کرد یا خیر.

دباغیان از مردم خواست به هیچ عنوان اطراف خرس جمع نشوند زیرا به هر ترتیب خرس قهوه‌ای یک حیوان وحشی است و اگر احساس خطر کند این طبیعی است که برای رفع خطر به سمت هر فرد و یا هر چیزی حمله‌ور شود.

وی در پایان ابراز کرد: تاکید می‌کنیم که مردم، منطقه را ترک کنند و اجازه دهند تا محیط‌بانان با اقدامات مناسب، اگر نیاز باشد خرس را زنده‌گیری کرده و اقدامات درمانی را برای وی انجام داده و این خرس را در منطقه مناسب رهاسازی کنند.

گفتنی است، در شهریور ماه سال جاری یک قلاده خرس قهوه‌ای نیز در منطقه پارک ملی گلستان به دلیل اقدامات غیرکارشناسی تعدادی از محیط‌بانان و تلاش مردم محلی و محیط‌بانان برای زنده‌گیری خرس با سرنگ بیهوشی و تور ماهیگیری، خرس به یکی از اهالی حمله کرده که در نهایت محیط‌بانان برای نجات آن فرد مجبور به استفاده از دسته‌بیل و وارد کردن ضربه به خرس شده که گفته می‌شود به دلیل این اقدام، خرس جان خود را از دست داده است.

تصاویر این اتفاق روز گذشته توسط رسانه‌ها منتشر شده که بازتاب بسیار زیادی در سطح ملی و بین‌المللی داشته است.

انتهای پیام/40/83004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول