اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کرملین: جامعه بین‌المللی هیچ حقی برای انتقاد از قرارداد «اس-400» با ترکیه ندارد

سخنگوی کاخ کرملین تأکید کرد که انتقادهای جامعه بین‌المللی از قرارداد مسکو و آنکارا درباره سامانه‌های «اس-400» بدون دلیل موجه است و هیچ حقی برای این انتقادها وجود ندارد.

کرملین: جامعه بین‌المللی هیچ حقی برای انتقاد از قرارداد «اس-400» با ترکیه ندارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره واکنش غرب به قرارداد فروش سامانه‌های موشکی اس-400 به آنکارا صحبت کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری «تاس»، پسکوف تأکید کرد، جامعه جهانی هیچ حقی برای انتقاد از روسیه و ترکیه به خاطر همکاری‌های کاملا مشروعشان در زمینه نظامی و فنی ندارد.

وی تصریح کرد: نهیچ کس حق ندارد ما را برای این همکاری‌ها مورد انتقاد قرار دهد. این همکاری‌های نظامی و فنی در هماهنگی کامل با قوانین بین‌المللی است و به هیچ وجه علیه هیچ کشوری استفاده نخواهد شد».

سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه گفت که هیچ دلیلی برای ابراز انتقاد در این زمینه وجود ندارد.

پسکوف علاوه بر این گفت که سفر آتی «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه در تاریخ 28 سپتامبر به آنکارا صرفا اهداف عملگرایانه را دنبال می‌کند.

رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهوری ترکیه در تاریخ 12 سپتامبر اعلام کرد که آنکارا توافقنامه‌ای را با مسکو برای خرید سامانه‌های اس-400 به امضا رسانده است و هزینه‌های اولیه نیز پرداخت شده است.

سخنگوی کاخ کرملین در بخش دگیری از اظهاراتش گفت که مسکو تصمیم دارد تا تسلیحات شیمیایی خود را پیش از برنامه اعلام شده نابود کند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول