اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

همدان

مديركل آموزش و پرورش استان همدان:

تهديدات آمريكا پوشالي است/ به تناسب تهديد دشمن بايد آمادگي خود را بالا ببريم

مديركل آموزش و پرورش استان همدان تهديدهاي آمريكا را پوشالي و بي‌اساس دانست و با بيان اينكه استكبار هميشه ما را تهدید مي‌كند، اما خیالی بیش نیست، گفت: تا زمانی که دشمنی دشمنان وجود دارد نیازمند تقويت آمادگی خود هستیم.

تهديدات آمريكا پوشالي است/ به تناسب تهديد دشمن بايد آمادگي خود را بالا ببريم

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان مصطفی خزاعی ظهر امروز در نخستین یادواره شهدای فرهنگی ورزشکار با بیان اینکه پیکر مطهر شهید حججی کشور را عطرآگین کرد، اظهار کرد: ورود پیکر شهیدان به کشور هر یک یادآور دوران دفاع مقدس است.

وی با اشاره به اینکه مغرضان با این سوال که چرا باید هنوز در کشور یادواره شهدا برگزار شود در صورتی که 30 سال از جنگ گذشته است؟ گفت: اینها مدعی هستند ضرورتی به برپایی این یادواره‌ها نیست و شعار امروز باید صلح‌طلبی باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در پاسخ به ادعای آنها با تأکید بر اینکه ما منکر صلح نیستیم ولی واقعیت‌های جهان غیر از آن است که می‌بینیم، گفت: «صلح» واژه‌ای زیباست اما به همان میزان ناپیداست چراکه آن چیزی که ما امروز در دنیا می‌بینیم ظلم، سلطه‌گری و وحشی‌گری علیه انسان‌های بیگناه است.

وی با اشاره به اینکه در هر دوره‌ای از تاریخ موضوع «حق و باطل» و «ظالم و مظلوم» در کنار یکدیگر آمده است، تصریح کرد: در طول تاریخ موضوع صلح وجود داشته ولی واقعیت در گذشته و حال در حد یک آرمان بشری باقی مانده است.

خزاعی با بیان اینکه بشریت منتظر است تا صلح جهانی را به چشم ببیند، گفت: انقلاب اسلامی واقعیتی دارد که ماهیت آن مبارزه با ظلم، استکبارستیزی و نپذیرفتن سلطه است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه شعار ما از همان ابتدا «نه شرقی و نه غربی، جمهوری اسلامی» بود که برگرفته از نهضت عاشوراست؛ گفت: اگر ماهیت دستخوش تغییر شود باید همنوای سلطه‌گران جهانی شد و در دایره تصمیمات آنها قرار گرفت.

وی ماهیت انقلاب اسلامی را استکبارستیزی و یاری مظلومان دانست و افزود: استواری بر این ماهیت انقلابی و دینی، باعث شده دشمن علیه نظام و انقلاب کار کند، تا آن جا که آمریکا همیشه به ما چنگ و دندان نشان می‌دهد.

خزاعی تهدیدهای آمریکا را پوشالی و بی‌اساس دانست و با بیان اینکه استکبار همیشه ما را تهدید می‌کند، اما خیالی بیش نیست، ادامه داد: تا زمانی که دشمنی دشمنان وجود دارد نیازمند آمادگی هستیم.

وی تصریح کرد: در دنیایی که مبنای آن بر اساس سلطه‌گری، زور و ظلم است باید از خود دفاع کنیم؛ ملت‌هایی می‌توانند از خود دفاع کنند که از قدرت بازدارندگی برخوردار باشند.

خزاعی با اشاره به اینکه قرآن نیز به قدرتمند شدن نیروها تاکید دارد، افزود: در این شرایط دشمن به عقب بازگشته و اجازه تجاوزگری را به خود نمی‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان قسم‌خورده نظام، همانند آمریکا، رژیم اشغالگر قدس و دولت‌های مرتجع منطقه اگر توانایی مقابله با ایران را داشتند ریشه کشور را خشک می‌کردند، گفت: تردیدی نیست قدرت کشور به خاطر رشادت‌ و از جان گذشتگی‌ رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس بود که یک‌تنه در مقابل نظام کفر ایستادند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه امروز دشمن دیگر فکر براندازی نظام را از طریق جنگ سخت از سر بیرون کرده است، خاطرنشان کرد: همه اینها به خاطر تجربه‌ای است که آنها از جنگ هشت ساله به دست آوردند، بنابراین باید قدردان رزمندگان در همه عرصه‌ها بود.

وی با تاکید بر اینکه یک ملت خفته، سست و فاقد غیرت ملی نمی‌تواند از سرزمین خود دفاع کند، تصریح کرد: برای آنکه دچار این رخوت نشویم نیازمند معرفی شهدا و ایثارگری رزمندگان در دفاع از این سرزمین هستیم؛ برگزاری این یادواره‌ها نیز به همین منظور است.

خزاعی با اشاره به اینکه باید فرهنگ ایثار و شهادت در جان و روح انسان رسوخ کند تا این فرهنگ زنده باقی بماند، گفت: شهدا بهترین الگو برای ایثار و از خودگذشتگی هستند زیرا با دلدادگی به اهداف بلند دست یافتند.

وی با اشاره به اینکه همه شهدا اهل معرفت بودند و آگاهانه مسیر خود را انتخاب کردند، اظهار کرد: با نگاهی به وصیت‌نامه شهدا می‌توان دریافت که که از روی احساس در این مسیر حرکت نکردند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه شهدا به خاطر معرفت خود و با هدف قرب الهی پا به میدان مبارزه نهادند و به لقاء‌الله دست یافتند، ادامه داد: آنها اهل تجارت حقیقی بودند نه اعتباری.

وی خداوند متعال را خریدار شهدا دانست و با بیان اینکه همین موضوع  باعث ماندگاری آنها شده است، تأکید کرد: معتقدم فهم و درک شهدا به شعوری بالاتر از فهم عادی نیاز است.

خزاعی با اشاره به اینکه لازمه درک درست از شهدا مانوس شدن با آنهاست، یادآور شد: به اندازه کافی از شهدای والامقام، آثار باقی مانده تا بتوانیم با آنها انس گرفته و ارتباط برقرار کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از گروه‌هایی که در قیامت به اعمال ما شهادت می‌دهند شهدا هستند، اظهار کرد: نگاه کردن به تصاویر شهدا می‌تواند برای ما تلنگری باشد تا بتوانیم از اعمال خود مراقبت کنیم اما اگر در امانت خیانت کردیم باید احساس شرم کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان برگزاری یادواره‌ها را زمینه‌ای برای دوری از غفلت‌ و تبیین نهضت عاشورا دانست و گفت: باید با تمام توان از این نظام و انقلاب دفاع کرد تا آسیبی به این مملکت نرسد.

انتهای پیام/89047/ 40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول