اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

در نشست خبری مدیران عامل اتحادیه‌های مردمی مطرح شد

برگزاری ۱۰۰ جلسه در شورای توسعه برای ادغام اتحادیه‌ها/ تازمانی که نظرات موافق و مخالف متحد نشوند به جایی نمی‌رسیم

نشست خبری مدیران عامل اتحادیه‌های مردمی قرآنی برگزار و در آن به بررسی روند ادغام این دو اتحادیه و مشکلات پیش رو پرداخته شد.

برگزاری ۱۰۰ جلسه در شورای توسعه برای ادغام اتحادیه‌ها/ تازمانی که نظرات موافق و مخالف متحد نشوند به جایی نمی‌رسیم

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس نشست بررسی روند ادغام اتحادیه‌های استانی امروز 4 مهرماه با حضور حجت‌الاسلام سیدحسین کوششی مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی مردمی و حسن محمدی مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت برگزار شد.

حجت‌الاسلام سیدحسین کوششی با تسلیت ایام سوگواری امام حسین(ع) اظهار داشت: ادغام دو اتحادیه قرآنی حدود هفت سال است که مطرح می‌شود و از چهار سال گذشته روند این امر جدی‌تر و جلسات کارشناسی مختلفی در شورای توسعه فرهنگ قرآنی برگزار شد.

وی با بیان اینکه حدود 100 جلسه در شورای توسعه در رابطه با ادغام دو اتحادیه قرآنی در شورای توسعه فرهنگ قرآنی برپا شد افزود: برآورد این جلسات منجر به تشکیل هیأت رسیدگی به امور مؤسسات شد که هم‌اکنون این هیأت 65 جلسه برگزار کرده است.

کوششی به نظریه‌ها برای ادغام دو اتحادیه قرآنی اشاره و خاطر نشان کرد: با بررسی و موافقت مقرر شد که ابتدا ادغام اتحادیه استانی صورت گیرد و پس از آن اتحادیه‌های کشوری ادغام شوند.

وی با بیان اینکه اساسنامه اتحادیه واحد استانی در مجامع عمومی ارائه و تصویب می‌شود خاطرنشان کرد: این اساسنامه در استان‌هایی که مجامع عمومی تشکیل شده به تصویب رسیده و در سایر استان‌ها هم مورد بررسی قرار می‌گیرد تا به عنوان اساسنامه واحد استانی اجرایی شود.

حجت‌الاسلام با بیان اینکه از 5 مرداد روند ادغام اتحایه‌های استانی آغاز شد گفت: تاکنون جلسه مجمع عمومی برای تشکیل اتحادیه واحد در 24 استان تشکیل شده و کارهای قانونی در حال انجام است و هفت استان دیگر تا 28 مهرماه تمام می‌شود و بعد از آن شاهد ادغام اتحادیه‌ها در سطح کشور خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه در بحث ادغام اتحادیه‌ها گاهی نظرات موافق و مخالفی وجود دارد که تا زمانی این نظرات متحد نشوند نمی‌توان به جایگاه مناسبی رسید گفت: ما حدود 10 جلسه صرف اساسنامه اتحادیه‌های استانی کردیم اما با این وجود گاهی شاهد برخی اختلاف نظرها هستیم و همین امر موجب طولانی شدن روند ادغام شده است.

کوششی با اشاره به دستاوردهای ادغام دو اتحادیه قرآنی گفت: با این روند علاوه بر ارتقای بودجه، مؤسسات نیز در برنامه‌ریزی تصمیم‌ساز خواهند شد و از حالت ابزاری به نهادی تأثیرگذار در سطح کشورتبدیل خواهند شد. همچنین رسیدگی به مشکلات مؤسسات و نظارت و برنامه‌ریزی و حتی تقسیم وظایف حاکمیتی از برنامه‌های اتحادیه مدغم است.

در ادامه حسن محمدی با اشاره به لزوم ادغام اتحادیه‌های قرآنی اظهار داشت: در حوزه‌های مختلف فرهنگی بحث سیاستگذاری و عملیات دو مقوله متفاوت است که عقل حکم می‌کند حوزه سیاست‌گذاری واحد و مجزا و همچنین حوزه عملیات و اجرا هم متعدد باشد.

وی با بیان اینکه باید مؤسسات مختلفی وجود داشته باشد تا مصوبات را اجرا کنند افزود: از اوایل تابستان فرایند ادغام استانی آغاز شده و تاکنون با فرآیند منطقی در 24 استان برگزار شده است.

محمدی با اشاره به رفع چالش‌ها در برخی موارد گفت: در هفته‌های آتی مجمع عمومی مؤسسات سایر استان‌ها تشکیل می‌شود و با تفاهم مشترک مجمع عمومی کشوری را متشکل از نمایندگان قرآنی استان‌ها تشکیل می‌دهیم و اتحادیه مدغم کشوری شکل خواهد گرفت که امیدواریم اتحادیه‌ای واحد و مستقل به منظور رشد و حمایت از مؤسسات تشکیل شود.

وی با بیان اینکه بیش از 7 سال پیش قرار بود دو اتحادیه ادغام شوند گفت: هدف از ادغام دو اتحادیه تشکیل اتحادیه واحد و قوی برای حمایت از مؤسسات است و شاید گاهی این ادغام برای برخی نهادها و دستگاه‌ها مطلوب نباشد اما چون دو اتحادیه به ادغام مشتاق بودند امسال این روند در حال پیگیری است.

محمدی با بیان اینکه دخالت برخی افراد در استان که به دنبال منافع شخصی یا دستگاهی بودند موجب تأخیر در روند ادغام شده است تصریح کرد: وقتی در حوزه سیاست‌گذاری شکاف داشته باشیم موجب ضعف نهاد می‌شویم. اتحادیه یک دستگاه ارتباطی بین مؤسسات و مردم با مسئولان است که این چندگانگی مشکلاتی را به همراه دارد بر همین اساس ما با توجه به وحدت فرماندهی سعی کردیم ادغام دو اتحادیه قرآنی را جدی تر پیگیری کنیم.

وی با اشاره به هم‌افزایی دو اتحادیه قرآنی گفت: با ادغام این اتحادیه‌ها افق روشنی پیش روی نهادهای مردمی و مؤسسات خواهد بود.

مدیرعامل اتحادیه موسسات قرآنی مردمی با بیان اینکه اگر مؤسسات تعطیل شود 80 درصد فعالیت‌های قرآنی تعطیل خواهد شد گفت: طرح‌ها و برنامه‌ها به همت مؤسسات است و هرچه بودجه باشد بدون نیروی انسانی انجام فعالیت‌ها امکان‌پذیر نیست.

وی با بیان اینکه نباید فکر کنیم که اگر ما نباشیم فعالیت‌های قرآنی در خطر است خاطر نشان کرد: ما باید فضای بخشی‌نگری را کنار بگذاریم تا نیروهای مستعد و توانمند ورود پیدا کنند و در آینده نزدیک شاهد حضور این افراد باشیم تا جایگاه اتحادیه را در جامعه ارتقا دهیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول