اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 6 ماهه نخست سال‌جاری

6.7 هکتار از اراضی ملی و طبیعی ماهنشان در آتش سوخته است

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ماهنشان گفت: در 6 ماهه نخست سال‌جاری 6.7 هکتار از اراضی ملی و طبیعی ماهنشان در آتش سوخته است.

6.7 هکتار از اراضی ملی و طبیعی ماهنشان در آتش سوخته است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی ملکی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در هفته‌های گذشته دو مورد گزارش آتش‌سوزی در شهرستان ماهنشان گزارش داده شده است، اظهار کرد: متاسفانه 6.7 هکتار از اراضی ملی و طبیعی ماهنشان دچار حریق شده است.

وی خاطر نشان کرد: امید است، شهروندان و هم‌استانی‌ها بر لزوم حفظ و حراست از عرصه‌های طبیعی با وجود کمبود نیروی حراست در یگان هدف تاکید کنند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ماهنشان با اشاره به اینکه در 6 ماهه نخست سال‌جاری بیش از 3 هکتار از اراضی ملی ماهنشان خلع ید شده است، اضافه کرد: در سه عملیات جداگانه به رفع تصرف بیش از 20 هکتار از عرصه‌های طبیعی مبادرت شده است.

ملکی افزود: عملیات رفع تصرف صورت گرفته از سوی یگان حفاظت در 6 ماهه نخست سال‌جاری 9 مورد بوده است.

وی میزان درآمدهای حاصل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ماهنشان در مدت زمان یاد شده را 10 میلیارد و 372 میلیون و 221 هزار ریال اعلام کرد و گفت: این میزان نیز در راستای حفظ و حراست از اراضی ملی صرف خواهد شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ماهنشان میزان کشت گیاهان دارویی نظیر گل محمدی با مشارکت حاشیه‌نشینان در 6 ماهه نخست سال 96 را 7 هکتار عنوان کرد و گفت: تلاش می‌کنیم میزان مشارکت روستائیان به ویژه بانوان در طرح‌های اینچنینی پررنگ‌تر شود.

ملکی از اجرای عملیات رفع تداخلات اراضی ملی و مستثنیات به حجم 55 هزار و 91 هکتار در نیم‌سال نخست سال 1396 خبر داد و گفت: این عملیات در دو پلاک صورت گرفته است.

انتهای پیام/73009

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول