اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

نمایش دو پرده نقاشی قهوه‌خانه‌ای از زنده‌یاد فراهانی

همزمان با آغاز ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) دو پرده نقاشی قهوه‌خانه‌ای از زنده‌یاد محمد فراهانی پس از پنج سال در معرض دید مخاطبان قرار می‌گیرد.

نمایش دو پرده نقاشی قهوه‌خانه‌ای از زنده‌یاد فراهانی

به گزارش خبرگزاری فارس، همزمان با آغاز ایام سوگواری اباعبدالله حسین (ع) دو پرده نقاشی قهوه‌خانه‌ای از زنده‌یاد محمد فراهانی پس از پنج سال به مدت پنج روز در گالری نامی خانه هنرمندان ایران در معرض دید مخاطبان قرار می‌گیرد.

فراهانی از آخرین هنرمندان نقاشی قهوه‌خانه‌ای ایران بود که در سال ۱۳۱۵ متولد شد و نقاشی قهوه‌خانه‌ای یا همان خیالی‌نگاری را نزد استاد حسین قولر آغاسی به مدت ۱۴ سال آموخت؛ او ۱۳ تیر سال ۱۳۹۱ در سن ۷۶ سالگی دار فانی را وداع گفت.

فراهانی تنها بازمانده نقاشی قهوه‌خانه‌ای بود که سال‌های طولانی در زمینه این هنر سنتی در سازمان میراث فرهنگی کشور فعالیت کرد.

وی در طول بیش از سه دهه از فعالیت هنری‌اش آثار فراوانی را خلق کرد. نقاشی خیالی‌سازی طی دوره‌های گذشته تا به امروز یکی از مهمترین هنرهای ایرانی به شمار می‌رود. مضامین رزمی و مذهبی ملهم از شاهنامه همواره در این نوع نقاشی حضور داشته است.

نمایشگاه دو پرده خیالی نگاری محمد فراهانی تا ۵ شهریور در گالری نامی خانه هنرمندان ایران میزبان علاقه‌مندان است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول