اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

کارشناس سیاسی قرقیز در گفت‌وگو با فارس:

اتحاد «بابان اف» و «تارابایف» شانسی برای پیروزی در انتخابات قرقیزستان ندارد

کارشناس سیاسی قرقیز گفت: متحد شدن 2 نامزد انتخابات ریاست جمهوری در جنوب قرقیزستان شانسی برای پیروزی آنان در پی نخواهد داشت.

اتحاد «بابان اف» و «تارابایف» شانسی برای پیروزی در انتخابات قرقیزستان ندارد

«دنیس بردکاف» کارشناس سیاسی قرقیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس  در بیشکک، متحد شدن «باکیت تارابایف» رئیس حزب پارلمانی «انوگو پراگرس» و «اموربیک باباناف» رئیس حزب پارلمانی «رسپولیکا» برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری قرقیزستان را بررسی کرد و اظهار داشت: شانس پیروزی هر 2 سیاستمدار همچنان در سطح پائینی قرار دارد.

وی با اشاره به اهداف تارابایف از شرکت در انتخابات گفت: رئیس حزب «انوگو پراگرس» به خوبی می‌داند که در انتخابات جاری شانس‌ بالایی ندارد و این اولین شرکت وی در انتخابات می‌باشد که تجربه کسب شده در انتخابات آتی برای ستاد انتخاباتی وی مفید خواهد بود.

این کارشناس افزود: با این وجود که تارابایف از بابان اف به عنوان نامزد اصلی انتخابات ریاست جمهوری یاد کرد اما باز هم این 2 حزب توان مقابله با کاندیدای دیگر در این کشور را ندارند.

بردکاف تصریح کرد: با بررسی انجام شده تارابایف توانایی جمع آوری 45 هزار رای را آن هم از جنوب کشور دارد در صورتی که برای پیروزی در این دوره از انتخابات باید 900 هزار رأی بدست آورد.

وی با اشاره به وضعیت «سارانبای جین بیک اف» نخست وزیر سابق قرقیزستان گفت: به تازگی حزب پارلمانی موسوم به «قرقیزستان» از نامزد حزب «الماس‌بیک آتامبایف» رئیس جمهور قرقیزستان یعنی «سارانبای جین بک اف» حمایت کرد که در اینجا 180 هزار آرا به طور خودکار به طرف جین بیک اف کشیده شد.

این در حالی است که به تازگی 2 نامزد تارابایف و باباناف برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری قرقیزستان با هم ائتلاف کردند و کارشناسان مسائل سیاسی دلیل چنین اقدامات را علاقمندی بابان اف برای جمع هر چه بیشتر آرای رأی دهندگان جنوبی می‌دانند که نفوذ بابان اف نتها در استان‌های شمالی قوی است.

علاوه بر این بابان اف در انتخابات پارلمانی در سال گذشته هم با یک سیاستمدار جنوبی از جمله «قمچی بیک تاشیف» رئیس حزب «آتاژورت» متحد شده بود.  

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول