اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

رئیس سازمان شیلات کشور:

جایگاه ماهیان خاویاری متعلق به گلستان است/ 100 مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در 3 استان کشور ایجاد می‎شود

رئیس سازمان شیلات کشور با بیان اینکه جایگاه ماهیان خاویاری متعلق به استان گلستان است، تاکید کرد: همه مسؤولان باید تلاش کنند استان گلستان جایگاه خود را در صنعت پرورش ماهی خاویاری افزایش دهد.

جایگاه ماهیان خاویاری متعلق به گلستان است/ 100 مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در 3 استان کشور ایجاد می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسن صالحی امشب در گفت‎وگو با خبرنگاران استان گلستان، اظهار کرد: سایت پرورش میگو گمیشان مانند باران رحمتی بود که بر این منطقه باریدن گرفت اما در جایی که سال‎ها بارانی نبوده، سبزه و فراوانی وجود نداشته ممکن است افراد سختی‎هایی را متحمل شوند ولی باید قدردان باران رحمت الهی بود و سختی‎های جزئی را حل کرد، از این رو مسؤولان استانی باید قدردان این سایت باشند و برای حل مشکلات مالی آن تلاش کنند.

*زنجیره‎های تولید میگو در غرب گلستان ایجاد شود

وی با اشاره به شعار «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال»، سرمایه‎گذاری را لازمه تحقق تولید و اشتغال دانست و گفت: در ابلاغ سیاست‎های برنامه ششم توسعه که رشد هشت درصدی سالانه اقتصاد کشور پیش‎بینی شده است این در حالی است که تحقق این مهم براساس سرمایه موجود کشور ممکن نیست و حتی نیازمند جذب سرمایه‎گذار خارجی است.

رئیس سازمان شیلات کشور با بیان اینکه اگر قرار است پرورش میگو پایداری داشته باشد باید علاوه‎بر مردم منطقه سرمایه‎گذاران هم سود ببرند، افزود: باید تلاش شود زنجیره‎های تولید میگو در این منطقه از استان ایجاد شود تا همه مردم استان اعم از کردکوی، بندرترکمن و ... از آن بهره‎مند شوند.

صالحی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، مطرح کرد: در قرآن آمده است همه برای یک امر واحد قیام می‎کنید که امر واحد، همان عبادت خداوند است و عبادت خداوند در چرخه زندگی، رفاه و آسایش مردم نهفته است، به همین علت تلاش یک شخص برای فراهم کردن رزق و روزی خانواده را برابر با جهاد در راه خداوند دانستند.

* مسؤولان گلستان از ظرفیت 4 هزار فارغ‎التحصیل شیلات استفاده کنند

وی با بیان اینکه جایگاه ماهیان خاویاری متعلق به استان گلستان است، تاکید کرد: همه مسؤولان باید تلاش کنند استان گلستان جایگاه خود را در صنعت پرورش ماهی خاویاری افزایش دهد.

رئیس سازمان شیلات کشور متذکر شد: روزی در بندرترکمن و گمیش‎تپه و دیگر نقاط استان بیش از 100 تن خاویار تولید می‎شد که امروز باید با پرورش ماهی خاویاری احیاء شود.

صالحی ادامه داد: سال گذشته با سه استاندار گلستان، گیلان و مازندران توافقنامه امضاء کردیم تا در این سه استان زمینه ایجاد 100 مزرعه پرورش ماهیان خاویاری با تولید 500 کیلو خاویار و 20 تن گوشت فراهم شود و تسهیلات ارزان‎قیمت آن در قالب قرض‎الحسنه توسط بانک سینا و با کمک بنیاد مستضعفان و استانداری‎ها اعطاء شود.

وی با بیان اینکه شکرگذاری از نعمت‎های خدادادی نیازمند تلاش و کار است تا به بهره‎برداری برسد، یادآور شد: امروز در استان گلستان 4 هزار فارغ‎التحصیل شیلات وجود دارد که باید از این ظرفیت استفاده شود.

رئیس سازمان شیلات کشور با بیان اینکه بسیاری از مشکلات به‎دلیل فقدان دانش است، تصریح کرد: وقتی کسی در کار از دانش آن برخوردار نباشد تصور می‎کند آن کار مضر است اما با فرا گرفتن دانش آن به فواید کار مربوطه پی می‎برد.

انتهای پیام/40/83018/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول