اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در گلستان:

گروه‌های تکفیری را مسلمان نمی‌دانیم/ کسی به‌دنبال تغییر مذهب دانشجویان جامعةالمصطفی نیست

نماینده ولی‌فقیه در گلستان گفت: گروه‌های تکفیری را مسلمان نمی‌دانیم زیرا مسلمان اینگونه عمل نمی‌کند و این گروه‌های تکفیری با آن زنی که در میانمار مسلمانان را می‌کشد تفاوتی ندارند.

گروه‌های تکفیری را مسلمان نمی‌دانیم/ کسی به‌دنبال تغییر مذهب دانشجویان جامعةالمصطفی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی صبح امروز در مراسم آئین افتتاح ساختمان جدید دانشگاه جامعةالمصطفی واحد گرگان اظهار کرد: شرایط امروز جهان اسلام و شرایطی را که استکبار جهانی برای مسلمانان پیش آورده بی‌سابقه نیست اما بسیار سخت‌تر و پیچیده‌تر از توطئه‌های دیگر است.

وی ادامه داد: این شرایط ایجاب می‌کند همه مسلمانان به خصوص علمای اسلامی و روشنفکران و متفکران اسلامی در هر جای عالم که زندگی می‌کنند، اهم مسائل و یا یکی از مهمترین مسائل خود را متوجه این وضعیت و توطئه‌ها در جهان اسلام کنند.

نماینده ولی‌فقیه در گلستان خاطرنشان کرد: دنیای مسیحی روزی در درون خود با اختلافات مذهبی که داشتند به جنگ و خونریزی مبتلا شدند اما بعد با تفکر و اتحاد عاقلانه فکر کردند و آن اختلاف‌ها را کنار گذاشته و امروز مذاهب مختلف مسیحیت در صمیمیت زندگی می‌کنند.

نورمفیدی گفت: چرا ما مسلمانان که پیرو پیامبر رحمت و پیرو پیامبری هستیم که صلح و آرامش و برادری را برای همه مسلمانان خواسته، اینگونه اختلاف داریم و به سادگی تن به توطئه دشمنان داده و نمی‌توانیم با یکدیگر تفاهم کنیم؟

وی تاکید کرد: چه موانعی بر سر راه ما قرار دارد که امروز گرفتار اختلاف و توطئه دشمنان و حتی توطئه‌های داخلی هستیم و تیشه برداشته و ریشه به اسلام می‌زنیم؟

نماینده ولی‌فقیه در گلستان تصریح کرد: یکی از مسائلی که می‌تواند جهان اسلام را به یکدیگر نزدیک کند، وحدت و همبستگی است.

نورمفیدی گفت: دنیا به ما مسلمانان می‌خندد که به سادگی توطئه و اختلاف را بین ما مسلمانان انداخته و دور از میدان به ما را مسخره می‌کنند.

وی بیان کرد: گاهی در استان از من می‌پرسند که چه روشی را انجام دادید که استان گلستان از نظر وحدت مسلمانان نمونه شده است و من روشم را از ابتدای انقلاب بر سه مبنا قرار دادم که مهمترین آن پذیرش مذاهب مختلف اسلامی است.

نورمفیدی گفت: برادران اهل سنت ما بی‌ریشه نیستند و مبانی فکری و اعتقادی و کلامی و فلسفی و فقهی آنها بر اساس سلسله مبانی است که از نظر فرق و مذاهب مستحکم است و سنی نیز بداند که شیعه دارای سلسله مبانی بسیار مستحکم در فقه، اصول و فلسفه و حدیث و رجال است و همه دارای سلسله مبانی هستیم.

وی تاکید کرد: نکته دوم صداقت بوده و ما با صداقت رفتار کردیم و صادقانه عمل ما همانی بود که می‌گفتیم و نکته سوم احترام متقابل بود که باید در میان امت اسلامی به فرهنگ تبدیل شود تا تمام جهان اسلام نمونه وحدت شود.

نماینده ولی‌فقیه در گلستان خاطرنشان کرد: گروه‌های تکفیری را مسلمان نمی‌دانم زیرا مسلمان اینگونه عمل نمی‌کند و این گروه‌های تکفیری با آن زنی که در میانمار مسلمانان را می‌کشد چه تفاوتی دارند.

نورمفیدی خطاب به دانشجویان گفت: کسی به دنبال این نیست که شما تغییر مذهب بدهید زیرا من به شدت مخالف این موضوع هستیم و ما باید به دنبال این باشیم که دنیای اسلام و مسلمانان را حفظ کنیم.

وی در پایان گفت: ما باید به دنبال این باشیم که دنیای اسلام را از این توطئه‌ها و دشمنی‌ها نجات دهیم.

انتهای پیام/ج/2346

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول