اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام رئیسی:

همانا قلب‌های پاک در این جهان پذیرای پیام غدیر است/ جلوه فقاهت در مشی آیت‌الله خزعلی

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه تردید در حقانیت پیام غدیر نداریم، گفت: همانا قلب‌های پاک در این جهان پذیرای پیام غدیر است.

همانا قلب‌های پاک در این جهان پذیرای پیام غدیر است/ جلوه فقاهت در مشی آیت‌الله خزعلی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی دقایقی پیش در همایش بزرگداشت آیت الله ابوالقاسم خزعلی که در تالار قدس حرم مطهر برگزار شد، اظهار داشت: سپاس‌گذار از حضور شما در بزرگداشت این عالم مجاهد ربانی هستیم، بی‌تردید آیت الله صدیقی، جانشین خلف آن بزرگوار هستند و برای وی آرزوی اخلاص در انتقال پیام انسان‌ساز غدیر را دارم.

وی افزود: تردید در حقانیت پیام غدیر نداریم و همانا قلب‌های پاک در این جهان پذیرای پیام غدیر است، جهاد اوسط، غالب کردن عقل بر نفس و جهاد اکبر غالب کردن عشق و بندگی بر عقل است که آیت الله خزعلی چنین بود.

تولیت آستان قدس رضوی با شرح مقام سیادت و قیادت عالم ربانی، بیان کرد: برخی مقام سیادت را درک کرده‌اند، یعنی همه را به راه خدا می‌خوانند، اما خود حرکتی نمی‌کنند، کسانی نیز هستند که به مقام قیادت رسیده‌اند، قله ایمان و بندگی را فتح کرده‌اند و حالا دیگران را به راه حق فرا می‌خوانند.

رئیسی بر لزوم نفوذ فقاهت در جان فقیه تأکید کرد و افزود: فقیه مانند محصلی نیست که حفظ کردن درس برایش کافی باشد، فقیه فرمول حفظ نمی‌کند، فقیه کسی است که فطرت و جان خود را در اختیار فقه اسلامی گذاشته، این فقیه وارسته، فقه را در تمامی جلوه‌های زندگی خود آشکار کرده بود و معنای تمام فقیه را در خود داشت.

وی با بیان خاطره‌ای از دوران شاگردی خود در کلاس علم مکاسب آیت الله خزعلی، گفت: ما ساعت‌هایمان را با زمان ورود این استاد بزرگوار به کلاس درس، میزان می‌کردیم، وقت‌شناس، آگاه به زمان، انقلابی و مردم‌دار بودن را از وی آموختیم، در درس‌های قال صادق و قال باقر، آیت الله خزعلی نخستین کسی بود که متاثر می‌شد.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به روزگار شهادت فرزند آیت الله خزعلی، بیان کرد: در این مرد کوچک‌ترین تغییری احساس نمی‌شد، اندوه خود را با خدایش بازگو می‌کرد و در راه انقلاب، پابرجا و دغدغه‌مند بود.

وی با تاکید بر روحیه انقلابی و بصیرت آن فقیه مجاهد، خاطرنشان کرد: همواره به غافل نشدن از نفوذ دشمنان و منافقان تاکید می‌کرد، با شجاعت بالای منبر می‌رفت و انذار می‌کرد، به حق که اگر چشم سر کور باشد، بهتر از کور بودن چشم دل است و بصیرت، انسان را به خدا می‌رساند.

انتهای پیام/ذ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول