اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

«رای الیوم»:

بازگشت دیرالزور به آغوش دمشق بخش اعظم بحران سوخت سوریه را حل می‌کند

روزنامه رای الیوم صادره از لندن در سرمقاله امروز خود شکست حصر دیر الزور را پیروزی بزرگ سیاسی و معنوی برای رئیس جمهور سوریه توصیف و تاکید کرد شمارش معکوس برای نبرد إدلب و پایان تروریسم در سوریه آغاز شده است.

بازگشت دیرالزور به آغوش دمشق بخش اعظم بحران سوخت سوریه را حل می‌کند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس ، روزنامه «رای الیوم»، سرمقاله امروز خود را به پیروزی ارتش سوریه و متحدانش در دیر الزور اختصاص داد و این عنوان را برای آن برگزید که « شکست حصر دیر الزور پیروزی روانی و میدانی بزرگ برای ارتش سوریه است، آیا این، سرآغاز پایان داعش در شرق سوریه است ، این پیروزی از لحاظ سیاسی چه معنایی دارد آیا شمارش معکوس برای نبرد بزرگ ادلب آغاز شده است؟»

در این یادداشت آمده است : ارتش سوریه با کمک نیروهای حزب الله و پشتیبانی هوایی روسیه محاصره سه ساله شهر دیر الزور در شرق سوریه را شکست و به پیروزی بزرگی بر داعش دست یافت.

شور و شادی در بین نیروهای نظامی و قریب به یک هزار نفر از شهروندان دیر الزور که در نهایت از محاصره تروریست ها خلاصی یافتند و همچنین در بین نیروهای ارتش سوریه که موفق به شکستن این محاصره شدند، موج می‌زند و قریب به پنجاه درصد از شهر بازپس گرفته شده و پیشروی‌ها به مناطق باقیمانده آن ادامه دارد.

شکسته شدن حلقه محاصره دیر الزور توسط ارتش سوریه و متحدانش چه بسا به معنای پایان حضور داعش و متحدانش در شرق سوریه و سرآغاز بازپس گیری شهر رقه پایتخت خودخوانده این گروهک تروریستی است.

از همین روست که روسیه هم شریک این پیروزی شده و ولادمیر پوتین برای بشار اسد، همتای خود پیام تبریک فرستاد و این موفقیت را به تمام معنای کلمه «راهبردی» توصیف کرد.

روسیه شراکت فعالی در شکستن حلقه محاصره دیرالزور داشت آن هم نه صرفا از طریق فراهم کردن پشتیبانی هوایی بلکه کشتی‌های خود را به دریای مدیترانه فرستاد تا مراکز مخابرات و فرماندهی داعش در شهر دیر الزور را قبل از یورش ارتش سوریه  با موشک‌های کالیبر هدف بگیرد.

علاوه بر اهمیت بعد نظامی و میدانی شکست حصر دیر الزور پیروزی روانی آن هم برای بشار اسد و ارتش سوریه بزرگ  است چون مسیر را برای نبرد بزرگ‌تر با بقایای تروریسم و بخصوص گروه تحریر الشام (النصره سابق) در إدلب هموار کرد، نبردی که آمادگی‌ها برای آن شتاب گرفته و شاید طی همپیمانی بین روسیه، سوریه، ترکیه و ایران آزاد شود، مگر اینکه بر اساس طرحی از جانب ترکیه که هنوز در دست بررسی است، جبهه النصره و دیگر گروه‌های تروریستی در این شهر منحل شده و سلاح‌های خود را تحویل بدهند تا  ادامه خونریزی‌ها و کشته‌های بیش‌تر متوقف شود.

بازگشت دیر الزور به آغوش دمشق و قدرت مرکزی سوریه به معنای بازگشت چاه‌های نفت و گاز و حل بخش اعظم بحران سوخت است که از سه سال پیش این کشور با آن روبروست.

چه بسا داعش نفس‌های آخر خود را در سوریه می‌کشد آن هم پس از اینکه شهر موصل، تلعفر و اغلب مناطق خود در عراق را از دست داد و سوریه هم پس از هفت سال جنگ خونبار روند ثبات در پیش گرفته است.

ملت سوریه که درد و رنجی طولانی از جنگی خانمان سوز در کشورشان متحمل شدند شایسته رسیدن به این ثبات هستند همان گونه که شایسته آشتی ملی فراگیری هستند که هدف از آن همزیستی و رسیدن به آزادی است تا بستر مناسب برای احیا و آبادانی مردم و خاک این سرزمین شکل بگیرد و ما در «رای الیوم» به تحقق این هدف والا اطمینان داریم.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول