اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

فرمانده نیروی انتظامی مطرح کرد

بر اساس قانون پاسدار ارزش‌های انقلاب هستیم/ مقابله با هرگونه ناهنجاری و اقدامات آسیب‌زا در راستای وظایف ناجا

فرمانده نیروی انتظامی با تأکید بر این مطلب که نیروی انتظامی بر اساس قانون و مطالبات مردم پاسدار ارزش‌های انقلاب اسلامی است، گفت: ناجا وظیفه دارد با هرگونه ناهنجاری و اقداماتی که می‌تواند به جامعه آسیب برساند، مقابله کند.

بر اساس قانون پاسدار ارزش‌های انقلاب هستیم/ مقابله با هرگونه ناهنجاری و اقدامات آسیب‌زا در راستای وظایف ناجا

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در آیین اختتامیه دومین جشنواره چادرهای آسمانی با تبریک دهه ولایت و امامت اظهار داشت: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران بر اساس قوانین و بر اساس مطالبات مردم، متدینین، مراجع تقلید، علما و اینکه پاسدار ارزش‌های انقلاب اسلامی و به فرموده مقام معظم رهبری باید مراقبت و پاسداری از ارزش‌ها کند، وظیفه دارد با هرگونه ناهنجاری و اقداماتی که می‌تواند آسیب به جامعه برساند و ما را از مسیر ارزشی خارج کند مقابله کند.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: اقداماتی که طی سال‌های گذشته صورت گرفته اثرات خوبی را به دنبال داشته‌؛ بنده با آمار و استدلال می‌گویم که این اقداماتی که ناجا انجام داده همه بر اساس قانون و بر اساس وظایف ذاتی و شرعی خودش بوده و تأثیر خودش را داشته است.

وی افزود: اینکه ما چقدر توفیق داشته و با ایده‌آل آن چقدر فاصله داریم بحث دیگری است.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور اعلام کرد: ما در کنار اقدام سلبی که انجام می‌دهیم کارهای ایجابی نیز انجام داده؛ چراکه معتقدیم پیشگیری اجتماعی، اقدامات فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی مجراهایی است که مخاطب ما بوده و باید ما از همه ظرفیت‌ها در این زمینه استفاده کنیم تا کمتر در این حوزه‌ها امرونهی داشته باشیم.

سردار اشتری ادامه داد: وقتی کارهای فرهنگی، زیربنایی و آگاه‌سازی انجام شود، بر روی جوانان مؤثر خواهد بود و باید گفت که نیروی انتظامی در این زمینه گام‌های خوبی برداشته و مراسم امروز نیز یکی از این اقدامات است.

وی تأکید کرد: اقدامات پیشگیرانه ناجا و رویکرد اجتماعی محور ما مؤید عرایض بنده است؛ در مدارس،دانشگاه‌ها، مراکزی که محل تجمع خواهران و برادران جوان است، مساجد و مکان‌های عمومی، نیروی انتظامی حضور دارد و اقدامات پیشگیرانه را با رویکرد اجتماعی انجام می‌دهد.

وی اظهار امیدواری کرد که نخبگان چه خواهران و چه برادران و چه مسئولان محترم در اجرای این کار پلیس را یاری کنند.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور اظهار داشت: ما معتقدیم که غالب مردان و زنان جامعه اسلامی آن عفت لازم را دارند.

وی گفت: ممکن است که ما با یک سری افرادی برخورد کنیم که به هنجارها توجهی ندارند اما باید گفت خیلی از آنها عفیف هستند و فطرت مردمان ما فطرت درستی است.

سردار اشتری به شبیخون فرهنگی و تهاجم فرهنگی اشاره و تصریح کرد: ما با یک هجمه عظیم به سمت باورها، اعتقادات و مبانی دینی مواجه شده‌ایم که در بعضی جاها اثرات خود را داشته؛ وقتی رصد می‌کنیم و بررسی‌های لازم را انجام می‌دهیم و به گزارش‌ها و شکایات توجه می‌کنیم، همه نشان می‌دهد فضای مجازی متأسفانه اگر کنترل و مدیریت را نداشته باشد می‌تواند تهدیدی برای جامعه باشد.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور اعلام کرد: وجود فرصت‌ها در فضای مجازی بحث دیگری است اما موضوع ما تهدیدات،‌آسیب‌ها و چالش‌هایی است که از سمت فضای مجازی به سمت مردم سرازیر می‌شود.

وی به مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص حوزه عفاف و حجاب پرداخت و گفت:‌در این رابطه برای 26 دستگاه 300 مصوبه ایجاد شده که ناجا یکی از آن 26 دستگاه است که 20 مصوبه آن مربوط به ماست و نیروی انتظامی که در جایگاه آخر قرار دارد، امروز هم ایستگاه اول را دارد، هم بین راه را دارد و هم ایستگاه آخر را؛ چراکه دیگران وظیفه خود را انجام نداده‌اند.

سردار اشتری به این مطلب اشاره کرد و گفت: بعضی‌ها می‌گویند شما چکار دارید به این موضوعات، اما نمی‌دانند که این وظیفه ذاتی و قانونی ما است؛ به ما ابلاغ شده، مگر می‌شود عمل نکرد، توجه نکرد.

وی تأکید کرد: وظیفه شرعی، دینی و انقلابی ماست که در مقابل باندها، آسیب‌ها و چالش‌ها بایستیم و نگذاریم که آنها رشد کنند و این وظیفه هر فرد است.

عالی ترین مقام انتظامی کشور اعلام کرد: نیروی انتظامی هیچ کاری انجام نداده به غیر از آنکه در قانون برایش مشخص شده است؛ اگرچه خیلی‌ جاها نتوانسته همه خواسته‌ها را انجام دهد و آنها بر زمین مانده‌اند؛ علتش دیگرانی هستند که وظیفه خود را انجام نداده‌اند، پس باید سهم بقیه دستگاه‌ها در عفاف و حجاب مشخص شود.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به این مطلب که نهاد خانواده می‌تواند در حوزه عفاف و حجاب مؤثر باشد، گفت: منظور از عفاف و حجاب فقط در حوزه خانم‌ها نیست و ما مواجهیم با جوانانی که رعایت نمی‌کنند، آقایانی که رعایت نمی‌کنند؛ خطاب ما به آقایان هم هست، باید همه در این حوزه فعالیت کنند.

وی به وظایف فردی اشاره کرد و افزود: تک‌تک ما در این زمینه وظیفه داریم، باید خود شخص خودکنترلی داشته باشد و رعایت کند، خانواده، جامعه و محیط‌های علمی نیز باید رعایت کنند.

سردار اشتری تصریح کرد: یافته‌های ما نشان داده کسانی که در جامعه با عفت زندگی می‌کنند، مصون‌ترند و کسانی که آسیب‌ دیده‌اند و خطری متوجه‌شان شده و به پلیس مراجعه کرده‌اند، به خاطر آن بوده که خودشان رعایت نکرده‌اند؛ چراکه حجاب و عفت صیانت می‌کند و کسانی که عفیف‌ترند کمتر آسیب‌ها به آنها وارد می‌شود.

وی ادامه داد: کسانی که خودشان را ارائه می‌دهند و استفاده ابزاری از آنها می‌شود، خطری بیشتری متوجه آنها است.

عالی ترین مقام انتظامی کشور از مسئولان و همه دستگاه‌هایی که در رابطه با عفاف و حجاب مسئولیت دارند تقاضا کرد که این مهم را که خواست و مطالبه مردم است با جدیت دنبال کنند.

وی اعلام کرد: تا آنجا که اختیار داریم به کسانی که کوتاهی کنند تذکر لازم را خواهیم داد؛ اصناف نیز باید برای ارائه خدمت به مردم عزیز توجه کرده و همکاری لازم را کنند؛ تولیدی‌های لباس نیز باید در این زمینه همکاری کرده و دست به‌دست همدیگر دهند تا به وظیفه شرعی خود بهتر عمل کنیم.

سردار اشتری به مقام شهید بزرگوار حججی اشاره و خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم که شرمنده شهدا نباشیم باید وظیفه خود را به‌طور جدی انجام دهیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول