اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

چهارمحال و بختیاری

گزارش فارس از طرح خوبی که بد اجرا شد

اخاذی از مردم در سایه سوءمدیریت در شهرداری شهرکرد/ ولع تمام نشدنی برای برداشت از جیب مردم

به نظر می‌رسد مسؤولان و پیمانکاران طرح پارک بان با نگاهی کاسب‌کارانه و فارغ از توجه به رفاه شهروندی برای فرو بردن بیشتر دست خود در جیب مردم از هیچ تلاشی چشم‌پوشی نمی‌کنند!

اخاذی از مردم در سایه سوءمدیریت در شهرداری شهرکرد/ ولع تمام نشدنی برای برداشت از جیب مردم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد سال‌هاست که طرح کارت پارک در خیابان‌های شهرکرد اجرا می‌شود؛ ولی متاسفانه هنوز این طرح مشکلاتی به همراه داشته است که در بسیاری از موارد موجب اعتراض شهروندان شده است.

طرح کارت پارک که احتمالا با اهدافی چون استفاده بهینه از فضای پارک در خیابان‌ها، توزیع عادلانه فضای پارک بین شهروندان و ... اجرا شد؛ متاسفانه امروز به یک منبع درآمد برای متولیان تبدیل شده است که به نظر می‌رسد مسؤولان و پیمانکاران این طرح با نگاهی کاسب‌کارانه و فارغ از توجه به رفاه شهروندان برای فرو بردن بیشتر دست خود در جیب مردم از هیچ تلاشی چشم‌پوشی نمی‌کنند!
نارضایتی عمومی از اجرای طرح کارت پارک

امروز اگر در خیابان‌های شهرکرد قدمی بزنیم اگر با صحنه درگیری فیزیکی مردم با ماموران پارک‌بان روبه‌رو نشویم حتما درگیری زبانی و مشاجره را پیرامون موضوع کارت‌پارک خواهیم دید. و اینجاست که این سؤال دائما ذهن ما را درگیر می‌کند که مگر طرح کارت پارک برای افزایش رفاه شهروندی مصوب و اجرایی نشده است، پس عامل درگیری شهروندان با ماموران کارت‌بان چیست؟ و اینجاست که باید پیدا کنیم پرتقال فروش را!

کارت پارک؛ طرح خوبی که بد اجرا شد!
کریمی یکی از شهروندان شهرکردی است که در اعتراض به نحوه اجرای طرح کارت پارک در این شهر، به خبرنگار فارس گفت: متاسفانه این طرح بدون در نظر گرفتن الزاماتی چون فرهنگ سازی، توجیه شهروندی و ... و صرفا با هدف درآمدزایی در شهرکرد اجرایی شد و مسؤولان مربوطه از اجرای این طرح به دنبال افزایش رفاه شهروندی نیستند.

وی با اشاره به اینکه اصل طرح اگر با رعایت مقدمات و موخرات باشد طرح بسیار خوبی است، اظهار کرد: متاسفانه برخی از کارمندان ادارات و کسبه با پارک ماشین خود در مقابل محل کارشان برای مدت‌های طولانی این مکان‌ها را اشغال می‌کردند و برای شهروندانی که برای چند دقیقه نیاز به جای پارک دارند مشکل ایجاد می‌کردند.

این شهروند با اشاره به اینکه اجرای این طرح می‌توانست عامل رضایت شهروندی باشد، توضیح داد: متاسفانه تاکنون این مهم محقق نشده است و مردم از طرف مسؤولان مربوطه توجیه نشدند و از طرفی بازخورد هزینه‌ای که می‌کنند را در ارائه خدمات شهری و در عمل نمی‌بینند.

 اخاذی کردن در سایه بی‌توجهی مسؤولان شهرداری

وی ادامه داد: مواردی هم مشاهده شده است که به دلیل عدم نظارت بر اجرای این طرح به روش‌ها و ترفندهای مختلفی از مردم اخاذی شده است، برای مثال چون مجریان طرح برگه یا رسیدی به مشتریان تحویل نمی‌دهند لذا مبلغی که برای شارژ دریافت می‌کنند را اعمال نمی‌کنند و مثلا از فردی که 50 هزار ریال گرفته‌اند 30 هزار ریال برایش شارژ کرده‌اند که این مصداق بارز دزدی، کم فروشی، اخاذی و .... است که در سایه بی‌توجهی و سوء مدیریت مسؤولان شهرداری هر روز پر رنگ‌تر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد پیمان محقق در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اشاره به اجرای طرح کارت پارک در این شهر اظهار کرد: این طرح توسط شورای ترافیک شهرکرد در سال 1394 تصویب و اجرایی شد و در این طرح به ازای هر ساعت پارک در حاشیه برخی از خیابان‌های پر تردد شهر تعرفه‌ای دریافت می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح جهت برقراری عدالت در جای پارک اجرا شد، افزود: در گذشته کسبه خیابان‌ها و کارمندان برخی مؤسسات از صبح روز تا پاسی از روز خودروی خود را در حاشیه خیابان پارک می‌کردند و افرادی که برای مدت کوتاه می‌خواستند برای انجام کاری کوتاه خودروی خود را به صورت موقت پارک کنند، جای مناسب را پیدا نمی‌کردند.

معاون واحد ترافیک شهرداری شهرکرد اضافه کرد: در طرح کارت پارک تعرفه‌ها بطوری تنظیم شده است که اگر فردی بخواهد به صورت بلند مدت خودروی خود را در محدوده طرح کارت پارک، پارک کند برای او صرفه اقتصادی نداشته باشد و به‌نوعی استفاده از پارکینگ عمومی و استفاده از وسایل نقلیه عمومی را ترجیح دهد.

محقق استقبال مردم از طرح کارت پارک را خوب ارزیابی کرد و ادامه داد: تاکنون حدود 50 هزار کارت پارک در شهرکرد فروخته شده است و این مسئله نشان‌دهنده استقبال عمومی از این طرح است و باتوجه به اینکه جای پارک در خیابان‌های پرتردد شهر محدود است این طرح می‌تواند به توزیع عادلانه جای پارک کمک کند.

علیرغم توضیحات مسؤولان مربوطه هنوز ابهامات گسترده‌ای در خصوص کارت پارک وجود دارد که لازمه ‌آن ارائه پاسخی شفاف و منطقی از سوی متولیان امر می‌باشد؛ خبرگزاری فارس آمادگی خود را جهت انتشار پاسخ احتمالی اعلام می‌کند.

انتهای پیام/68026/م2

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول