اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

گزارش فارس از دیدار جامعه قرآنی با خانواده شهید «علی آقا‌عبداللهی»

شهیدی که پیکرش در جوار حرم آل‌الله ماند/ کسی که از خدا می‌ترسد ترس غیر از خدا در وجودش جا ندارد

متولد ۱۳۶۹ بود و در سپاه انصار فعالیت می‌کرد اما قصد رفتن به سوریه کرد و ۳۱ روز پس از اعزام به درجه رفیع شهادت نائل شد، پیکرش هم بازنگشت و جاوید‌الاثر شد.

شهیدی که پیکرش در جوار حرم آل‌الله ماند/ کسی که از خدا می‌ترسد ترس غیر از خدا در وجودش جا ندارد

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس در ادامه دیدار‌های جامعه قرآنی با خانواده‌های معظم شهدا هیأتی قرآنی به دیدار خانواده شهید قرآنی مدافع حرم علی آقا عبداللهی رفتند.

در این دیدار پدر شهید درباره فرزندش گفت: علی متولد ۱۰ مهر‌ماه ۱۳۶۹ است. از همان کودکی با مسجد و هیأت مآنوس بود و در مسجد به تلاوت قرآن و مکبری می‌پرداخت. همان دوران با دوستانش هیأتی برپا کردند و کم کم آن را گسترش دادند.

در فتنه ۸۸ بسیار فعال بود و اذعان دوستانش بسیار شجاعانه با فتنه‌گران برخورد می‌کرد، ذهن کنجکاوی داشت و با توجه فعالیت‌های من در دوران انقلاب و پس از انقلاب مدام از این ایام، دوران جنگ و منافقان از من سؤال می‌کرد.

 

 

در چند پایگاه بسیج فعالیت داشت و همزمان در سپاه انصار هم مشغول کار بود. تا اینکه عزمش را برای رفتن به سوریه جزم کرد و مدت زیادی تلاش کرد تا بتواند به عنوان مأمور به سپاه قدس برود و از این طریق به سوریه اعزام شود.

۳۱ روز در سوریه حضور داشت و در چند عملیات شرکت کرد. همرزمانش می‌گویند یک بار برای شناسایی ۴۰۰ متر مسافت را در سرمای منفی ۸ درجه برروی برف سینه‌خیز طی کرده بود تا بتواند به اطلاعات مورد نظر دست پیدا کند.

 

 

رشته‌ تحصیلی‌اش مخابرات بود و در سپاه هم رسته‌اش مخابرات بود. به نماز اول وقت بسیار مقید بود و همیشه سروقت برای پرداخت خمس اقدام می‌کرد. از بسیاری از فعالیت‌های مذهبی و قرآنی او ما خبر نداشتیم و پس از شهادتش مطلع شدیم.

در ادامه سرهنگ کاظم رضایی فرمانده ناحیه بسیج سلمان فارسی درباره شهید آقا‌عبداللهی گفت: از سال ۱۳۸۸ با این شهید در یکی از پایگاه‌های بسیج آشنا شدم، جوانی بسیار فعال، پرتلاش و بسیار باادب و بااخلاص بود. در کنار فعالیت در بسیج راه پاسداری را انتخاب کرد و در ادامه قصد رفتن به سوریه کرد.

عزمش بسیار جزم بود و هیچ مخالفتی او را از رفتن به سوریه بازنداشت و نهایتاً در خان‌طومان به درجه رفیع شهادت نائل شد، البته پیکر مطهرش در منطقه ماند و هیچ‌گاه بازنگشت.

در ادامه مردانیان از دوستان شهید به بیان خصوصیات شهید پرداخت و گفت: خصوصیت بارز این شهید این است که طرفدار حرف حق بود حتی اگر این سخن به ضررش باشد. به معنی واقعی شجاع بود و همیشه به ما می‌گفت کسی که از خدا می‌ترسد نباید ترس از غیر خدا در وجودش باشد.

 

 

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول