اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

به مناسبت عید سعید قربان

محمدرضا هدایتی با گروه «رستاک» بلوچی خواند

محمدرضا هدایتی، بازیگر و خواننده سیستانی، قطعه «اله منی بارگ» را با رستاکی‌ها خواند؛ این قطعه یکی از ملودی‌های معروف فولکلور منطقه بلوچستان است و بارها توسط خوانندگان و گروه‌های بومی منطقه خوانده شده است.

محمدرضا هدایتی با گروه «رستاک» بلوچی خواند

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدرضا هدایتی، بازیگر و خواننده محبوب سیستانی، قطعه «اله منی بارگ» را با رستاکی‌ها خواند. این قطعه یکی از ملودی‌های معروف فولکلور منطقه بلوچستان است و بارها توسط خوانندگان و گروه‌های بومی منطقه خوانده شده و گروه رستاک یکی از این روایت‌ها را مبنا قرارداده، با سبک و سیاق خود بازخوانی و در آخرین آلبوم خود «میان خورشیدهای همیشه» منتشر کرده است.

هدایتی پیش از این دو آلبوم «برگ و باد» و «ماه می‌خنده» و چندین تک‌ترک را در ژانر موسیقی پاپ منتشر کرده بود. در این قطعه فرزاد و بهزاد مرادی هدایتی را در آواز و همخوانی قطعه همراهی کرده‌اند و همچنین هنرمندان دیگری از بلوچستان به عنوان مهمان حضور دارند؛ محمدعلی دلنواز با نوازندگی ساز بنجو و داود بامری نیز با دهلک گروه را همراهی کرده اند.

دانلود

محمدرضا هدایتی پیش از این به صورت رسمی ‌و نیمه‌رسمی ‌قطعات سیستانی را هم اجرا کرده و با توجه به علاقه‌ای که به فرهنگ و موسیقی زادگاه خود منطقه سیستان و بلوچستان دارد، با توانایی و لطافت آوازی و شناخت ویژه از آن، این قطعه را با تغییراتی در ملودی اجرا کرده که ویژگی و رنگ و بوی تازه‌ای به آن داده است.

فرزاد مرادی در این مورد می‌گوید: «علاوه بر این آهنگ زیبای بلوچی، ما سعی داریم روی موسیقی منطقه سیستان هم بیشتر کار کنیم و با آشنایی تازه‌ای که با نگاه و صدای محمدرضاهدایتی عزیز پیدا کرده‌ایم، به زودی همکاری دیگری را هم با ایشان انجام خواهیم داد. ما خیلی پیش از این‌ها تحقیقات را شروع کرده بودیم و حالا با انرژی و انگیزه بیشتری این تحقیقات را ادامه خواهیم داد و البته این تحقیقات و فعالیت‌ها روی موسیقی همه اقوام بزرگ دیگر ایرانی هم ادامه خواهد داشت.»

مرادی همچنین در مورد قطعه «اله منی بارگ» هم گفته است: « این قطعه را استاد شادروان ماشالله بامری سال‌ها پیش به ما معرفی کردند که ما در آلبوم رنگواره‌های کهن آن را با یک روایت دیگر کار کرده بودیم و این بار هم بعد از گذشت تقریبا ده سال، با تغییر دیدگاه‌مان یک جور دیگر بازآفرینی کردیم.»

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول