اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خراسان رضوی

معاون وزیر کشور :

15 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در کشور انجام شد/ اجرای66 طرح سرمایه گذاری اتباع خارجی در 12 استان کشور

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون حدود 15 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در کشور انجام شده است، گفت: در راستای افزایش ارتباط با کشور های خارجی و جذب سرکایه گذاران کمیته روابط اقتصادی خارجی با نظارت وزارت امور خارجه ایجاد شده است.

15 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در کشور انجام شد/ اجرای66 طرح سرمایه گذاری اتباع خارجی در 12 استان کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، بابک دین پرست ظهر امروز در نشست شورای اداری شهرستان سبزوار با اشاره به اختصاص 300 هزار میلیارد ریال طی سال جاری برای رونق و تکمیل 21 هزار واحد تولیدی در کشور، اظهار داشت: از محل اعتبارات رونق تولید تسهیلات مورد نیاز برای تکمیل 6 هزار طرح نیمه تمام با بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی اختصاص می‌یابد.

وی از اختصاص 160 هزار میلیارد ریال برای 12 هزار واحد تولیدی بالای بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی در سال گذشته خبر داد و گفت: یکی از مهم ترین مشکلات طرح رونق اقتصادی اختصاص اعتبار فقط به بخش معادن بود که امیدوارم این اعتبارات به بخش های کشاورزی و گردشگری اختصاص یابد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون حدود 15 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در کشور انجام شده است، افزود: همچنین با گسترش روابط با کشور های خارجی یک میلیارد و 500 میلیون دلار سرمایه گذاری در سطح خراسان رضوی انجام شد.
دین پرست با اشاره به لزوم راه اندازی مرکز فوریت های رسیدگی به واحدهای بحرانی، تصریح کرد: وزارت کشور براساس سیاست های ابلاغی مقام مظعم رهبری و افزایش تولید پیش نهاد راه اندازی این مرکز را به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی اعلام کرده است.
وی ادامه داد: در راستای افزایش ارتباط با کشور های خارجی و جذب سرمایه گذاران کمیته روابط اقتصادی خارجی با نظارت وزارت امور خارجه ایجاد شده است.
 معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور بیان کرد: توافق سه جانبه وزرات اقتصاد، کشور و امورخارجه برای شناسایی واحدهای سرمایه گذاری 15 کشورخارجی شده است. 
دین پرست از اجرای66 طرح سرمایه گذاری اتباع خارجی در 12 استان کشور با حجم سرمایه گذاری 282 میلیون دلار خبر داد و گفت: 36 طرح سرمایه گذاری اتباع خارجی با اعتبار 240 میلیون دلار در حال تکمیل است که مشکل دارند.
وی یادآورشد: طی سه ماه نخست امسال نرخ مشارکت اقتصادی کشور حدود40،6 است که خراسان رضوی نیز یکی از استان‌های پیشتاز با 45،3 درصد مشارکت محسوب می شود.

انتهای پیام/70044

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول