اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

سرانگشتان ضد انقلاب در غرب کشور قطع شده است

آیت‌الله خامنه‌ای درباره تحولات منطقه غرب کشور گفت: ایادی و سرانگشتان ضدانقلاب از پایگاه های خود منفک و دور شده‌اند و اکنون در منطقه غرب کشور ضد انقلاب هیچ پایگاهی ندارد.

سرانگشتان ضد انقلاب در غرب کشور قطع شده است

رخدادهای 3 شهریور 63

چکیده:

  • تعداد شهدا و مجروحین بمب گذاری در میدان راه آهن به 19 شهید و 358 مجروح رسید.

 

  • گروه سلطنت طلب آریا مسئولیت بمب گذاری در میدان راه آهن تهران را بر عهده گرفت.

 

  • آیت الله خامنه ای: در غرب کشور اکنون ضد انقلاب هیچ نقطه ای را به عنوان پایگاه در اختیار ندارد.

 

  • موسوی: کسی حق ندارد در رابطه با حقوق مسلمین و آنچه به حیثیت اسلام و انقلاب پیوند دارد مسامحه کند.

 

  • با صدور اطلاعیه ای از سوی وزارت امور خارجه، ایران تلاش مذبوحانه شرق و غرب بر سر مساله افغانستان را محکوم کرد.

 

آخرین گزارش ها از بمب گذاری میدان راه آهن تهران

بر اساس آخرین گزارش ها از بمب گذاری روز پنج شنبه عوامل استکبار در میدان راه آهن تهران در این جنایت 19 تن شهید و 358 نفر مجروح شده اند. در میان شهدای این بمب گذاری 2 کودک نیز دیده می شود همچنین بر اثر این انفجار 20 باب مغازه از 80 تا 20 درصد آسیب دیده اند و به ده ها اتومبیل که در حال حرکت از میدان راه آهن و یا پارک بوده اند خسارت کلی و جزئی وارد شده است. بیمارستان راه آهن کلیه عوامل و امکانات خود را برای خدمت به مجروحین این انفجار بسیج کرده است و جمعی از مجروحین نیز به بیمارستان های سینا، لقمان و شهدای تجریش منتقل شده اند عده زیادی از مجروجین از کارمندان راه آهن هستند. بر اساس این گزارش شدت انفجار به حدی بوده است که در محل آن گودالی به قطر 2 متر ایجاد شده است.

رادیو صدای آمریکا در اخبار روز جمعه خود اعلام کرد یک گروه تبعیدی ایرانی در پاریس به اسم آریا ضمن تلفن به دفتر خبرگزاری رویترز مسئولیت این بمب گذاری را بر عهده گرفت. گروه آریا یک گروه سلطنت طلب است که مرکز ان در آمریکا قرار دارد. این گروه همچنین اعلام کرده است به اقدامات خود ادامه خواهد داد.(1)

 

آیت الله خامنه ای: سرانگشتان ضد انقلاب در غرب کشور قطع شده اند

جمعی از اعضای حزب جمهوری اسلامی استان کرمان با آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان دیدار کردند.

در این دیدار دبیر کل حزب جمهوری اسلامی گفت: مسئولیت های حزبی را جدا از مسئولیت های انقلاب نمی دانیم و اگر یک روز احساس بشود که ممکن است حزب سپری برای کسانی شود که می خواهند به انقلاب ضربه بزنند به شدت با آن برخورد خواهیم کرد.

آیت الله خامنه ای در مورد تحولات منطقه غرب کشور نیز گفت: به فضل الهی و به همت زور و بازوی رزمندگان عزیز ما نه فقط در منطقه جنوب دشمن به طور کلی تحقیر و تضعیف شده بلکه در منطقه غرب که از اول انقلاب بر روی ضد انقلاب سرمایه گذاری کرده بودند تمام ایادی و سرانگشتانشان از پایگاه های خود منفک و دور شده اند و اکنون در منطقه غرب کشور ضد انقلاب هیچ نقطه ای را به عنوان پایگاه در دست ندارد.(2)

 

موسوی: عطوفت و ملاطفت در مقابل فساد، تخلف و خیانت به اسلام است

مسئولین هیئت های رسیدگی به تخلفات اداری به اتفاق آقای رضوی معاون نخست وزیر و دبیر کل سازمان امور اداری و استخدامی کشور با آقای موسوی نخست وزیر دیدار کردند.

آقای موسوی در این دیدار گفت: استکبار جهانی در کمین است و انتظار می کشد که مردم و نیروهای انقلابی با توجه به گذشت 6 سال از انقلاب رفته رفته حساسیت خود را از دست بدهند و  قاطعیت آنها در مقابل ظلم و زور و فساد جای خود را به نرمش و مسالمت و مسالحه بدهد تا آنها بتوانند راه های رخنه را در کشور ما پیدا کنند.

نخست وزیر افزود: در چنین شرایطی عطوفت و ملاطفت در مقابل فساد، تخلف و خیانت به اسلام و ایستادن در مقابل اسلام است و کس حق ندارد در رابطه با حقوق مسلمین و آنچه با حیثیت اسلام و انقلاب پیوند دارد عطوفت و مسامحه به خرج بدهد. نخست وزیر در پایان بر لزوم ایجاد وحدت رویه در کار هیئت های رسیدگی به تخلفات اداری در سراسر کشور و در تمامی سطوح تاکید کرد.(3)

 

بیانیه وزارت خارجه درباره افغانستان

در آستانه چهارمین دور مذاکرات ژنو برای حل مساله افغانستان وزارت امور خارجه کشورمان بیانیه ای را صادر و تلاش مذبوحانه شرق و غرب را در مورد افغانستان محکوم کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن اعتقاد به عدم شرکت در این نوع مذاکرات کلید حل قضیه و تحقق یک افغانستان مسلمان، مستقل و غیر متعهد را در خروج بی قید و شرط قوای اشغالگر شوروی از این کشور و عدم جایگزینی این نیروها با هر نیروی استکباری دیگری می داند.(4)

منابع:

1. اطلاعات، 3 شهریور 63، ص 2 و 15
2. جمهوری اسلامی، 3 شهریور 63، ص 12
3. اطلاعات، 3 شهریور 63، ص 3
4. جمهوری اسلامی، 3 شهریور 63، ص 12

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول