اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

دبیر اجرایی شانزدهمین همایش سالیانه داروسازان ایران:

شیوع بیماری‌های اعصاب و روان با صنعتی شدن جهان/ ورود داروسازان به موضوع اعتیاد و تجویز منطقی داروهای اعصاب

دبیر اجرایی شانزدهمین همایش سالیانه داروسازان ایران با اشاره به اینکه اعتیاد یکی از بزرگترین تهدیدهای ملی در کشور به شمار می‌رود، گفت: تلاش کرده‌ایم از طریق برگزاری همایش داروسازان ایران، به موضوعات شیوع بیماری‌های اعصاب و روان و اعتیاد توجه بیشتری داشته باشیم.

شیوع بیماری‌های اعصاب و روان با صنعتی شدن جهان/ ورود داروسازان به موضوع اعتیاد و تجویز منطقی داروهای اعصاب

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، سیدحمید خوئی در نشست خبری که در ارتباط با شانزدهمین همایش سالیانه انجمن علمی داروسازان ایران برگزار شد، اظهار داشت: این همایش با حضور حدود 2 هزار نفر از همکاران داروساز و حرف مرتبط 2 تا 5 شهریور به مدت 3 روز برگزار می‌شود. 

وی افزود: در روز آخر این همایش، جشن داروسازی در سالن همایش‌های رازی برگزار خواهد شد و در طول همایش نیز بیشتر 40 شرکت تولیدکننده و واردکننده دارو تازه‌ترین دستاوردهای خود را ارائه می‌کنند. 

دبیر اجرایی شانزدهمین همایش سالیانه داروسازان ایران اضافه کرد: موضوع داروهای مربوط به اعصاب و روان و اعتیاد نیز در شانزدهمین همایش سالیانه داروسازان ایران مورد بحث و گفت‌وگو قرار خواهد گرفت، چرا که این دو مقوله در دهه کنونی و آینده بسیار حائز اهمیت است. 

خوئی با بیان اینکه جوامعی که صنعتی‌تر هستند شیوع بیماری‌های اعصاب و روان در آن بیشتر است، گفت: بیماری‌های روان بیشتر متولد صنعتی شدن در روابط بشری هستند که توجه به آن بسیار حائز اهمیت است. 

دبیر اجرایی شانزدهمین همایش سالیانه داروسازان ایران عنوان کرد: اعتیاد یکی از بزرگترین تهدیدهای ملی در کشور بوده که لازم است توجه بیشتری نسبت به پیشگیری و درمان آن شود و این موضوع در کنار مباحث سیاسی و اقتصادی مورد غفلت واقع شده است.

خوئی با تأکید بر اینکه سیاست ملی مبارزه با اعتیاد را به درستی در کشور نداریم، گفت: در صورتی که معتادان بیمار به شمار روند، باید درمان شوند و ما تلاش کرده‌ایم در شانزدهمین همایش داروسازان ایران، گام‌های مؤثری در این زمینه برداریم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول