اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

یادداشت/ مهدوی‌زادگان

شهید محسن حججی به من آموخت که خط سرخ شهادت، خاطره نیست

و چه شهادت با شکوهی نصیب مردان راستین خدا می‌شود؛ شهادتی چون شهادت مولایشان، ابا عبدالله الحسین(ع). آری، شهید محسن حججی اینگونه زیست و اینگونه کلام ارجعی را با خون خود در آغوش کشید و با پیکری بی‌سر مخاطب فادخلی فی عبادی و ادخلی جنتی شد.

شهید محسن حججی به من آموخت که خط سرخ شهادت، خاطره نیست

به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام داود مهدوی‌زادگان عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم انسانی، یادداشتی را به مناسبت شهادت محسن حججی نوشته است که در ادامه می‌خوانید:

قرآن کریم از بزرگ مردانی یاد می کند که در عهدشان با خدا صادق‌اند: «مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ ۖ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ ۖ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا» [سوره اﻷحزاب: 23] و آن عهد، اسلام است. زیرا هر مسلمانی در این پیمان نامه صادق نیست. مردان راستین خدا، هر چه در وادی صدق پیش می‌روند، شیداتر و بی‌قرارتر می‌شوند تا به آنجا که اهل دنیا آنان را مجنون می‌خوانند: «وَیَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ»[سوره القلم: 51] و گام هایشان را عبث بلکه خسارت بار می پندارند و اوهامشان را در شماتت دنیوی آنان به خدمت می‌گیرند. اما شیداییان با لبخند معنا دار شان از کنار آنان می‌گذرند و بی تابانه منتظر رسیدن ندای ملکوتی ارجعی و اذن دخول در جمع بندگان خاص خدا و جنتش هستند:

«یَا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ؛ارْجِعِی إِلَى رَبِّکِ رَاضِیَةً مَرْضِیَّةً؛ فادْخُلِی فِی عِبَادِی وَادْخُلِی جَنَّتِی [سوره الفجر: 27 - 30]»

اما ملکوتیان منتظر چون محسن حججی تا رسیدن روز موعود، آرام نمی‌گیرند، هر روز به وظیفه‌ای مشغول می‌شوند، با اردوی جهادی به مناطق محروم فراموش شده می‌رود و به امامت جماعت می‌ایستد و جمع را موعظه می‌کند، نگاهی سراسر عشق به همسرش دارد و فرزندش را چونان پدری دلسوز در آغوش می‌کشد و آنگاه که شاهد ابتلای مسلمین به ظلمی ویرانگر می‌شود و حریم حرم را در خطر می‌بیند و تهدید سر زمین مادریش را جدی می‌داند؛ جهاد با ابلیسیان را بر هر وظیفه‌ای ترجیح می‌دهد و چنان بی‌دریغ به میدان مقاومت هجرت می‌کند که گویی خبر پایان فصل انتظار را به او داده‌اند و به همین خاطر، با قلبی آرام دو جمله از خود به یادگار می‌گذارد: «شهادت، گواه صدق گفتار است و راه همان راه سید علی است».

و چه شهادت با شکوهی نصیب مردان راستین خدا می‌شود؛ شهادتی چون شهادت مولایشان، ابا عبدالله الحسین علیه السلام.

آری، شهید محسن حججی اینگونه زیست و اینگونه کلام ارجعی را با خون خود در آغوش کشید و با پیکری بی‌سر مخاطب فادخلی فی عبادی و ادخلی جنتی شد.

سیمای پر فروغ و گیرای این شهید عزیز که هیچگاه توفیق دیدنش را پیدا نکردم، من را به یاد شیدایی دوستان شهید در دوران دفاع مقدس می‌اندازد. این شهید بزرگوار به من می آموزد که خط سرخ شهادت، خاطره نیست بلکه یک حقیقت همیشه جاوید است و هم‌چنان که امام شهیدان، خمینی بزرگ فرمودند، تا ظلم هست، این حقیقت پر رهرو است و ابلیسیان هر قدر که در ظلم و بیدادشان شریرتر و سفاک تر شوند؛ صدق و صفای مردان خدا صیقلی تر می شود. و هر قدر که دنیا امروزی شود ؛ این حقیقت، بی فروغ نمی شود بلکه شیفتگان آن افزون تر خواهد شد.

درود و سلام خدا بر پویندگان راه شهادت و شیدائیان منتظر.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول