اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گیلان

عضو مجمع نمایندگان گیلان در گفت‌وگو با فارس:

بدهکاری 200 میلیارد تومانی بیمه‌ها به مراکز درمانی گیلان/ بی‌توجهی در پرداخت مطالبات سلامت مردم را تهدید می‌کند

عضو مجمع نمایندگان گیلان نسبت به بدهی 200 میلیاردی بیمه‌ها به مراکز درمانی انتقاد کرد و گفت: مردم در پی بدهی بیمه‌ها به مراکز درمانی ضرر می‌کنند و سلامتشان تهدید می‌شود.

بدهکاری 200 میلیارد تومانی بیمه‌ها به مراکز درمانی گیلان/ بی‌توجهی در پرداخت مطالبات سلامت مردم را تهدید می‌کند

جبار کوچکی نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت در واکنش به بدهی بیمه‌ها به مراکز بهداشتی و درمانی در کشور اظهار کرد: وزارت بهداشت و آموزش پزشکی سیاست غلطی را در حوزه تعیین تعرفه‌های خدمات درمانی در پیش‌گرفته است.

وی بابیان اینکه دولت بار سنگین خدمات درمانی را به شکلی به دوش مردم انداخته، افزود: دولت خدمات بهداشتی و درمانی را چندین برابر افزایش و برای مردم گران کرده است.

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه خدمات بهداشتی و درمانی دولت از محل یک درصد ارزش‌افزوده و 10 درصد هدفمندی یارانه‌ها تأمین‌شده، گفت: دولت از ابتدا هم معلوم بود توان پرداخت این میزان از هزینه‌ها را در حوزه بهداشت و درمان ندارد.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بیان کرد: معلوم است که با حجم خدمات گرانی که از سوی دولت ارائه می‌شود منابع کشور پاسخگو نیست و اکنون بسیاری از مراکز درمانی به بیمه‌ها بدهکار هستند.

کوچکی نژاد بابیان اینکه در راستای خدمات‌رسانی به حوزه بهداشت و درمان در آینده به بحران می‌رسیم، افزود: در مقطع ای از زمان در خدمات‌رسانی به مردم در طرح بیمه سلامت بهداشت و درمان یقیناً به بحران می‌رسیم چون منابع کشور را دولت در حال تمام کردن است و در آینده یقیناً پاسخگو هم نیست.

وی با اعلام اینکه در گیلان بیمه‌ها به مراکز درمانی و بهداشتی 200 میلیارد تومان بدهکار هستند، گفت: دولت باید حق بیمه خود را در بیمه سلامت و تأمین اجتماعی پرداخت کند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان بابیان اینکه مردم در پی بدهی بیمه‌ها به مراکز درمانی ضرر می‌کنند و سلامتشان تهدید می‌شود، افزود: چون دولت حق بیمه خود را پرداخت نمی‌کند ما شاهد بحران در خدمات‌رسانی به مرد هستیم و بیمارستان‌های تخصصی یک‌بار می‌گویند ما دفترچه‌ها را قبول نمی‌کنیم و یا گاهی هم مشاهده می‌شود که پیمانکارانی که بیماران غذا داده‌اند حتی دست به اعتراض می‌زنند.

کوچکی نژاد با اذعان به اینکه دولت در حوزه تأمین اعتبار بیمه‌ها و پرداخت بدهی به مراکز درمانی و بهداشتی غافل شده، افزود: مشکلاتی که حوزه بهداشت و درمان پیش‌آمده کاملاً قابل پیش‌بینی بود و نباید دولت در این خصوص غفلت می‌کرد تا ما شاهد چنین بحرانی می‌شدیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول