اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

عصر امروز انجام می‌شود

برگزاری کمپین «نذر مهربانی» در خبرگزاری فارس/ خیران برای کمک به نسرین، محمد و عماد دست به‌کار شدند

عصر امروز با حضور جمعی از مسئولان، هنرمندان و خیران مراسمی برای کمک به بیمارانی همچون عماد کودک معروف حادثه تروریستی مجلس، نسرین و محمد خواهر و برادر بلوچ در خبرگزاری فارس برگزار می‌شود.

برگزاری کمپین «نذر مهربانی» در خبرگزاری فارس/ خیران برای کمک به نسرین، محمد و عماد دست به‌کار شدند

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، نسرین و محمد خواهر و بردار بلوچی که اهل یکی از روستاهای سیستان و بلوچستان هستند، هر دو از ابتدای تولد با سرطان دست و پنجه نرم می‌کنند. وضعیت بیماریشان سبب شده پدر هر ماه همراه کودکان 12 و 14 ساله‌اش به تهران بیاید تا شاید پزشکان مرهمی برای زخم های فرزندانش داشته باشند. این دو کودک هر دو مبتلا به نوعی از سرطان پوست هستند و ظاهر صورتشان هم تا حدود زیادی گویای این مسئله است.

 

 

 

رنج بیماری از یک طرف و وضعیت نامناسب اقتصادی نیز از سوی دیگر رمقی برای پدر باقی نگذاشته است. به گفته پدر، محمد و نسرین مدتی تحت درمان پزشکان زاهدان قرار می‌گیرند اما در روند بیماری بچه‌ها بهبودی حاصل نمی‌شود و سپس به توصیه یکی از همان دستیاران، برای ادامه درمان به تهران مراجعه می‌کنند.یکسال در راه تهران و زاهدان بودن و صبح تا شب خیابان‌ها را برای گرفتن MRI و دیدن پزشکان مختلف بالا پایین کردن، دردی افزون بر درد بیماری را به آن‌ها نشان داده است.

*بیماری که با حادثه تروریستی شناخته شد

«عماد» نیز  نام کودکی است که طی ماه گذشته در تمام رسانه‌های ایران و جهان پیچید، کودک 2 ساله‌ای که به بیماری ام‌پی‌اس مبتلا است و وقتی خانواده کودک برای با هزینه‌های سنگین و کمرشکن درمان مواجه شدند برای تامین هزینه‌هایشان روانه تهران و مجلس شورای اسلامی شدند تا شاید در آن‌جا روزنه‌ای از امید پیدا شود.

 

 

اما حضور «عماد» در مجلس با حملات تروریست‌های داعش مصادف شد، در آن لحظه نیز خانواده کودک دوساله نشان دادند که جان «عماد» برایشان از هرچیزی مهم‌تر است و برای نجات جان کودکشان تمام تلاش خود را بکار گرفتند، شاید در آن لحظه خانواده عماد فکر این را نمی‌کردند که تلاش‌هایشان برای نجات فرزند بیمارشان در دوربین یکی از خبرنگاران حاضر در محل حادثه ثبت شود و همین موضوع بهانه‌ای باشد برای کمک خیران و پیگیری درمان «عماد».

همان شب با مراجعه خانواده عماد به خبرگزاری فارس، این خبرگزاری در راستای تحقق مسئولیت اجتماعی خود گزارشی از دلیل مراجعه این خانواده به مجلس و همچنین توضیحاتی در خصوص بیماری این کودک دو ساله منتشر کرد، همچنین با تشکیل دادن یک کمپین از خیران و مردم جامعه خواست دست یاری به سمت این خانواده دراز کنند که خوشبختانه بسیاری از ایرانیان و خیران ایرانی و مقیم خارج با تماس‌های فراوان برای تقبل هزینه‌های درمانی «عماد» اعلام آمادگی کردند که در نهایت مبلغ قابل توجهی برای درمان بیماری عماد توسط خیران جمع آوری شد.

*برگزاری کمپین نذرمهربانی

 اما پس از رسانه‌ای شدن وضعیت بیماری این کودکان و پیگیری‌های خبرگزاری فارس تعدادی از هنرمندان مشهور تلویزیون و خیران زیادی برای کمک به آنها اعلام آمادگی کردند.

در نهایت برآن شدیم تا در راستای رسالت خبرگزاری فارس با برگزاری مراسمی با حضور این بیماران و تعدادی از هنرمندان و خیران و تشکیل کمیپن نذر مهرمانی، مرهمی برای زخم‌ها و دردهای این بیماران باشیم.

 

خیران می‌توانند برای کمکهای نقدی خود را برای این سه بیمار خاص به شماره کارت  « 5022297000030184 بنیاد خیریه وفاق سبز علوی کشور» واریز کنند و برای هرگونه هماهنگی با شماره تلفن 02142082237 تماس بگیرند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول