اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

با اشاره به پیروزی مقاومت در عرسال

الثوره: اگر آمریکا دست از حمایت از تروریست‌ها بردارد نابودی نهایی آنها زمان‌بر نیست

پیروزی بزرگ مقاومت در سرکوب جبهه النصره در مرزهای سوریه با لبنان ثابت کرد که اگر آمریکا از ماموریت خود در سرکردگی دار و دسته تروریست‌ها دست بردارد، سرکوب نهایی تروریسم زمان بر نیست.

الثوره: اگر آمریکا دست از حمایت از تروریست‌ها بردارد نابودی نهایی آنها زمان‌بر نیست

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، روزنامه «الثوره» در یادداشتی به قلم «علی نصرالله» با عنوان «پیام عرسال برای گردانندگان تروریسم در سوریه»، پیروزی نیروهای مقاومت و ارتش سوریه بر تروریست های جبهه النصره را گواه دیگری بر قریب الوقوع بودن سرکوب نهایی تروریسم در این کشور توصیف کرد.

در چنین روزهایی از سال 2014 و هنگامی که آمریکا آماده می‌شد تا از تشکیل ائتلاف ادعایی مبارزه با تروریسم داعش در عراق و سوریه خبر بدهد، برنامه 10 ساله‌‍ای را برای جنگ با داعش تنظیم کرد و دیری نپایید که که این جدول زمانی را 2 برابر کرده و بی شرمانه از 30 سال زمان برای نابودی داعش سخن گفت.

در مقابل سوریه نیز اعلام کرد که شکست گروه‌های تروریسم تکفیری با پرچم‌ها و عناوین مختلف آن که تحت حمایت آمریکا قرار دارند تنها چند ماه زمان نیاز دارد آن هم در صورتی که آمریکا و دست نشانده‌های منطقه‌ای و بین المللی آن کمک‌ها و حمایت‌های مالی و تسلیحاتی و اعزام عناصر تندرو به جبهه‌های جنگ در سوریه را متوقف کنند.

امروز کار سرکوب گروهک تروریستی جبهه النصره و نابودی عناصر آن در ارتفاعات فلیطه و عرسال تنها با گذشت پنج، شش روز از آغاز آن در شرف پایان است و عملیات ضد داعش در این منطقه هم زمان بیش‌تری نخواهد برد.

با این حساب مطمئن می‌شویم که سرکوب تروریسم و ریشه کنی و سرکوب آن موضوعی ممکن و قابل عملی شدن در زمانی کوتاه‌تر است در صورتی که آمریکا در مقام ارباب تروریسم از ماموریت خود در سرکردگی دار و دسته تروریست‌ها برای بهره برداری از آنها دست بردارد.

تحولات القصیر، حلب و صحرای سوریه و موصل ادامه داشته و این واقعیت را نشان می‌دهد که نیروهای مسلح عراق و سوریه با همکاری متحدان خود قادر هستند در سرکوب تروریسم رکورد بشکنند با وجود اینکه این گروه‌های تروریستی طی سال‌های گذشته از هر گونه کمک قدرت‌های منطقه ای و بین المللی برخوردار بودند.

پیام نبرد عرسال باید به گوش همه قدرت‌های بین المللی و منطقه‌ای برسد که یا در حمایت از تروریسم شریک بودند و یا از بیم واشنگتن و نه موافقت با سیاست‌های آن به محور ارتجاع عربی و آمریکا ملحق شدند.

گردانندگان تروریسم در سوریه باید فورا محاسبات شکست خورده خود را کنار گذاشته و پیام کنونی نبرد عرسال را مثل قبل در حلب و غیر آن نادیده نگیرند این در صورتی است که آنها اندک تمایلی برای خروج از بازی پلید خود با کم ترین هزینه را داشته باشند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول