اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

رئیس سابق اتاق اصناف کردکوی مطرح کرد

وقوع تخلفات متعدد در اتاق اصناف کردکوی/ رئیس اتاق اصناف کردکوی باید برکنار شود

رئیس سابق اتاق اصناف کردکوی با بیان اینکه از اقدام نیروی انتظامی، اداره نظارت بر اماکن و دادستانی شهرستان کردکوی برای پیگیری تخلفات و دستگیری رئیس اتاق اصناف کردکوی تشکر می‎کنم، گفت: مسؤولان نگذارند تخلفات اتاق اصناف کردکوی دوباره تکرار شود.

وقوع تخلفات متعدد در اتاق اصناف کردکوی/ رئیس اتاق اصناف کردکوی باید برکنار شود

حجت‎الله صباغی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در کردکوی، با اشاره به دستیگری رئیس اتاق اصناف کردکوی، اظهار کرد: از اقدام نیروی انتظامی، اداره نظارت بر اماکن و دادستانی شهرستان کردکوی برای پیگیری تخلفات و دستگیری رئیس اتاق اصناف شهرستان کردکوی تشکر می‎کنم.

وی با بیان اینکه تخلفات بسیاری در اتاق اصناف کردکوی رخ می‎داد، گفت: در زمان تصدی بنده 800 عضو زیرپوشش اتحادیه خواربارفروشان کردکوی بودند اما در حال حاضر با وجود افزایش اعضا، این تعداد به 300 نفر رسیده است که تخلف است.

*رئیس اتاق اصناف کردکوی تابع قانون نبود

رئیس سابق اتاق اصناف کردکوی با بیان اینکه رئیس اتاق اصناف کردکوی هیچ‎گاه تابع قانون نبوده و همیشه خودسرانه عمل می‎کردند، گفت: علاوه‎بر آنکه همیشه بر علیه رؤسای اتحادیه‎ها گام برمی‎داشت در انتخابات‎ها نیز به طور مستقیم دخالت داشت تا فرد مورد نظر خود را پیروز انتخابات کند.

صباغی متذکر شد: متأسفانه برخی از مسؤولان به‎جای حمایت و پیگیری، با اجبار و تهدید از بنده استعفا گرفتند و بدون اطلاع بنده انتخابات برگزار کردند که برگزاری انتخابات بدون اطلاع بنده که رئیس اتحادیه بودم خود یک تخلف محسوب می‎شد.

رئیس سابق اتحادیه تعمیرکاران کردکوی تصریح کرد: متأسفانه اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان کردکوی اوایل با اتاق اصناف کردکوی همسو بودند و از رئیس اتاق اصناف حمایت می‎کردند و زمانی به تخلفات و نارضایتی‎های مردم از اتاق اصناف پی بردند که دیگر فایده‎ای نداشت.

رئیس سابق اتاق اصناف کردکوی با اشاره به اظهارات رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان مبنی بر اینکه تخلف رئیس اصناف کردکوی مربوط به حوزه کاری نبوده است، مطرح کرد: تمام تخلفات رئیس اتاق اصناف کردکوی مربوط به حوزه کاری است، اگرچه ممکن است شاکی خصوصی داشته باشند اما این تخلف به حوزه کاری مرتبط است.

صباغی با بیان اینکه اتاق اصناف کردکوی هزینه‎های بسیاری را از واحدهای صنفی دریافت می‎کرد، بیان کرد: در حالی که اتاق اصناف از لحاظ قانونی مجوز دریافت وجه دستی از متقاضیان پروانه کسب ندارد اما رئیس اتاق اصناف کردکوی برای تمدید و صدور پروانه کسب و ... از واحدهای صنفی به صورت نقدی دریافت می‎کرده است.

وی اذعان کرد: به طور قطع تمام بازاریان و کسبه این شهر از اقدام مراجع قانونی در دستیگری رئیس اتاق اصناف کردکوی خوشحال هستند چراکه تخلفات اتاق اصناف کردکوی به حدی رسیده بود که مردم می‎گفتند آیا قانون وجود ندارد که چنین تخلفاتی در اتاق اصناف کردکوی رخ می‎دهد؟

رئیس سابق اتاق اصناف کردکوی با بیان اینکه طی این سال‎ها لابی‎گری در انتخابات اتحادیه‎ها افزایش یافته است، یادآور شد: مسؤولان نگذارند تخلفات اتاق اصناف کردکوی دوباره تکرار شود.

*حذف اتحادیه‎های غیرهمسو به‎دلیل مخالفت با سیاست‎های دیکته شده رئیس اصناف کردکوی/ فقدان شفافیت مالی در اتاق اصناف کردکوی

صباغی با بیان اینکه رئیس اتاق اصناف کردکوی به‎جای گسترش اتحادیه‎ها،  آنها را حذف می‎کردند، ابراز کرد: اتحادیه‎هایی که با سیاست‎های دیکته شده رئیس اتاق اصناف کردکوی همسو نبودند، حذف شدند.

رئیس سابق اتحادیه تعمیرکاران کردکوی ادامه داد: تعداد اتحادیه‎های کردکوی از 21 اتحادیه به 14 اتحادیه کاهش یافته است طوری که برخی از اتحادیه‎های تخصصی که با دیگر اتحادیه‎ها قابل ادغام نیستند با یکدیگر ادغام شدند، به‎عنوان مثال این کار در حالی برای اتحادیه خواروبارفروشی و تعمیرکاران انجام شد که به دلیل تخصصی بودن قابل ادغام نیستند.

رئیس سابق اتاق اصناف کردکوی بیان کرد: از مسؤولان انتظار داریم برای رهایی اتاق اصناف کردکوی از مشکلات فعلی، یک سرپرست کارآمد انتخاب کنند، افراد اخراج شده به کار خود بازگردند، وضعیت اتحادیه‎ها ساماندهی شود تا اعتماد از دست رفته واحدهای صنفی برگردد و مانند سابق با اتاق اصناف کردکوی همراه شوند.

صباغی با بیان اینکه مکاتبات رئیس اتاق اصناف کردکوی با کمیسیون نظارت برخاسته از نظرات شخصی وی بوده و هیچ‎گاه مصوبه مجمع عمومی را به همراه نداشت، اذعان کرد: در صورتی که اعضای کمیسیون نظارت با مسأله‎ای مخالفت می‎کردند رئیس اتاق اصناف کردکوی با درگیری و برخورد فیزیکی خواسته خود را اجرایی می‎کرد.

وی یادآور شد: ما از رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان و رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان کردکوی می‎خواهیم رئیس اتاق اصناف کردکوی را از مسؤولیت عزل کنند و کسی را انتخاب کنند که دلسوز مردم باشد.

رئیس سابق اتاق اصناف کردکوی با بیان اینکه در اتاق اصناف کردکوی شفافیت مالی وجود ندارد، افزود: به دلیل اخراج کارکنان، اتاق اصناف کردکوی فاقد واحد بازرسی است و تخلفات واحدهای صنفی اعم از گران‎فروشی و ... بررسی و پیگیری نمی‎شود.

انتهای پیام/40/83018/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول