اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  محور مقاومت

پیشروی نیروهای مقاومت در عرسال و قلمون؛ خطوط دفاعی النصره در «فلیطه» شکسته شد

ارتش سوریه و نیروهای مقاومت به عملیات خود برای پاکسازی ارتفاعات قلمون در سوریه و عرسال در لبنان ادامه دادند و موفق شدند پیشروی گسترده‌ای داشته باشند.

پیشروی نیروهای مقاومت در عرسال و قلمون؛ خطوط دفاعی النصره در «فلیطه» شکسته شد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، ارتش سوریه و نیروهای مقاومت لبنان از روز جمعه گذشته عملیاتی را برای پاکسازی ارتفاعات «قلمون و عرسال» آغاز و پیشرویهای چشمگیری را حاصل کردند.

خبرگزاری سانا گزارش داد که ارتش سوریه در ارتفاعات «فلیطه» در قلمون غربی واقع در جنوب غرب این کشور موفق شده است خط دفاعی اصلی تروریستهای جبهه النصره را در هم شکند.

یک منبع نظامی اعلام کرد که ارتش سوریه با این پیشروی، توانسته است خطوط دفاعی النصره را از بین ببرد و تلفات بسیاری به این گروه تروریستی وارد کند.

گفته میشود که در پی پیشروی نیروهای مقاومت در این ارتفاعات، برخی از تروریستها با نشان دادن پرچمهای سفید اعلام کردند که تسلیم میشوند.

یک منبع نظامی لبنان نیز خبر داد که همه تروریستهای «اهل الشام» از ارتفاعات عرسال خارج شده اند.

برخی از منابع معارض هم اعلام کردند که شمار زیادی از تروریستهای این گروه به درگیری در قلمون غربی پایان داده و ابراز تمایل کرده اند که پس از مذاکره با ارتش سوریه به استان ادلب یا منطقه جرابلس منتقل شوند.

این حمله از دو محور صورت گرفت: محور نخست از شهرک فلیطه سوریه به سمت مواضع النصره در ارتفاعات آن و محور دوم از ارتفاعات سلسله جبال شرقی لبنان در جنوب ارتفاعات عرسال به سمت مقرهای النصره در شمال و شرق این ارتفاعات.

گروه اطلاع رسانی الاعلام الحربی اما با انتشار گزارشی به دستاوردهای نیروهای مقاومت از زمان آغاز این عملیات پرداخت و نوشت، در ارتفاعات عرسال این مناطق آزاد شده است: «سهل الرهوة، موقع ضهر الهوة، وادی دقیق، وادی زعرور، موقع تفتناز در جبل القنزح، قرنة وادی الخیل، ارتفاع قرنة القنزح، جوار الشیح وادی کریتی، ضلیل الابیض، سرج قویصف، ارتفاعات ضهر الصفا، ارتفاع ضلیل الخیل و منطقة الازابة».

در قلمون غربی نیز این مناطق آزاد شده است: «تلة البرکان، ارتفاعات الکرة الأول، ضلیل الحاج، حرف الصعبة، الکرة 2، الضلیل الأسود، الشجرة و مناطق قرنة خربة الجوار وحرف وادی العوینی در ارتفاعات فلیطة».

نقشه آرشیوی    

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول