اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

معارضان سوری:

نظارت بر منطقه کاهش تنش در غوطه شرقی دمشق برعهده آمریکا و روسیه است

یکی از سران گروه‌های معارض سوریه گفته است که آمریکا و روسیه وظیفه نظارت بر منطقه کاهش تنش در غوطه شرقی دمشق در این کشور را برعهده دارند.

نظارت بر منطقه کاهش تنش در غوطه شرقی دمشق برعهده آمریکا و روسیه است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «محمود عفندی» دبیر جنبش موسوم به «دیپلماسی مردمی» از گروه‌های معارض سوریه گفته است، نظارت بر منطقه امن در غوطه شرقی دمشق احتمالا توسط آمریکا و روسیه و بدون حضور ایران صورت خواهد گرفت.

بنا بر این گزارش، افندی در گفت‌وگو با خبرگزاری «اسپوتنیک» امروز شنبه تأکید کرد: «نظارت بر این منطقه احتمالا بدون حضور ایران و صرفا توسط طرفین آمریکایی و روسی انجام خواهد گرفت».

وزارت دفاع روسیه امروز شنبه اعلام کرد، توافقات در خصوص اجرای مناطق کاهش تنش در منطقه غوطه شرقی سوریه به امضا رسیده است.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای که در اختیار خبرگزاری فرانسه قرار گرفت، اعلام کرد: «در نتیجه گفت‌وگوهای برگزار شده در قاهره میان مقامات وزارت دفاع روسیه و معارضان سوریه با میانجیگری طرف مصری... این توافقات در خصوص نحوه اجرای مناطق کاهش تنش در غوطه شرقی دمشق به امضا رسیده است».

ستاد کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه نیز ساعاتی بعد از توقف اقدامات جنگی در شماری از مناطق غوطه شرقی واقع در ریف دمشق خبر داد.

ارتش سوریه اعلام کرد که این آتش بس از ساعت 12 ظهر امروز شنبه 22 جولای 2017 میلادی اجرایی شده است.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در تاریخ 7 جولای اعلام کرد که کارشناسان روسیه، آمریکا و اردن در خصوص یک یادداشت تفاهم در زمینه ایجاد مناطق کاهش تنش در استان‌های جنوب غرب سوریه به توافق رسیده‌اند.

توافق در خصوص این یادداشت تفاهم به دنبال دیدار «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا حاصل شده بود.

پس از این دیدار، آتش‌بس در مناطق جنوبی سوریه از تاریخ 9 جولای رسما اجرایی شد.

بنا بر این گزارش، روسیه،‌ ایران و ترکیه کشورهای تضمین‌کننده آتش‌بس در سوریه هستند. این کشورها یادداشت تفاهمی در خصوص ایجاد 4 منطقه کاهش تنش در سوریه به امضا رساندند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول