اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اذعان ارتش رژیم صهیونیستی به مداوا و حمایت از معارضان و تروریست‌های سوریه

ارتش رژیم صهیونیستی به مداوا و حمایت از معارضان و تروریست‌های سوریه اذعان کرد.

اذعان ارتش رژیم صهیونیستی به مداوا و حمایت از معارضان و تروریست‌های سوریه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،  در حالی که پیشتر گزارش‌های مختلفی از ارائه کمک‌ها و خدمات درمانی از سوی رژیم صهیونیستی به معارضان و تروریست‌های سوری زخمی در بلندی‌های جولان اشغالی منتشر شده بود، اکنون یک مقام ارتش اسرائیل رسما به این مسئله اذعان کرد.

ژنرال «یانیو آشور» طی نشستی با خبرنگاران در نزدیکی مرز سوریه گفت اسرائیل طی یک سال گذشته صدها نفر از (معارضان و تروریست‌های) سوری را مداوا و صدها تُن کمک برای آنها ارسال کرده است.

به نوشته وبگاه «جروزالم پست» تحت این پروژه که «عملیات همسایه خوب» نام گرفته، از سال 2016 به بهانه کمک‌رسانی به مردم جنگ‌زده سوریه، صدها تُن حمایت مختلف و جدید برای تروریست‌ها و معارضان ارسال شده است.

آشور با بیان اینکه پروژه مذکور تاثیر قابل توجهی بر امنیت اسرائیل داشته، تاکید کرد: «ما از آمریکایی‌ها، که عراق را از دست دادند، درس گرفتیم. دریافتیم که می‌توانیم که کار بیشتری درباره مرزهای خود، نسبت به گذشته، انجام دهیم.»

بر این اساس، رژیم صهیونیستی تحت ادعای تلاش برای دخالت نکردن در بحران سوریه، با همکاری سازمان‌های بین‌المللی، کمک‌هایی را به هزاران تروریست و معارض سوری در نزدیکی مرز سوریه-فلسطین اشغالی ارسال کرده‌اند.

آشور با تاکید بر اینکه ارتش اسرائیل با (معارضان) سوری در آن‌سوی مرز، جهت تعیین دقیق نیازهایشان ارتباط دارد، افزود: «ما چندین رابط داریم که هر کدام مسائل مختلفی را بررسی می‌کنند.»

 

تحت این عملیات، طی یک سال گذشته ارتش رژیم صهیونیستی فقط به میزان 360 تُن آرد و غذا، 456هزار لیتر سوخت، 100 تُن لباس، 12 تُن کفش، ژنراتورهای قابل حمل و کانکس‌های متحرک جهت استفاده بعنوان کلینیک به تروریست‌ها و معارضان سوریه ارسال کرده است.

یکی از ابعاد اصلی این عملیات، مداوای تروریست‌ها و معارضان سوری زخمی بوده که به تبع آن ارتش رژیم صهیونیستی از سال 2013 تا کنون بیش از 3هزار مجروح را در بلندی‌های جولان اشغالی درمان کرده است.

در حالی که پیشتر برخی مقامات رژیم صهیونیستی تلویحا به درمان زنان و کودکان سوری تاکید می‌کردند اما اکنون این نظامی اسرائیلی اذعان کرد حداقل 70درصد از مجروحین تحت مداوا «مردانی هستند که در سوریه می‌جنگند».

بیمارستان‌های صحرایی ارتش رژیم صهیونیستی از سال 2013 در بلندی‌های جولان اشغالی و نزدیک مرز سوریه برپا شده و ده‌ها پزشک نظامی مشغول درمان تروریست‌ها هستند.

پیش از این خبر نیز، گزارشی از سوی معارضان سوری منتشر شده بود که به حمایت اسرائیل از خودشان اعتراف کرده بودند. (جزئیات بیشتر)

بر این اساس، «تعامل مخفی» مذکور با هدف تقویت گروه‌های معارض و تروریست در سوریه جهت مقابله با نیروهای دشمن با اسرائیل که رزمندگان ایرانی (سپاه) و لبنانی (حزب‌الله) را شامل می‌شود، انجام می‌گیرد.

پیشتر نیز خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» گزارشی را از «آنتونیو گوترش»‌ دبیر کل سازمان ملل متحد منتشر کرد که در آن گوترش بر حمایت‌های اسرائیل از گروه‌های تروریستی در جنوب سوریه مانند «جبهه النصره» تاکید می‌کند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول