اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  محور مقاومت

آزادسازی بیش از ۴۰ حوزه نفتی در «رقه» سوریه

یکی از مسئولان سوری ناظر بر روند استخراج مجدد نفت در رقه تأکید کرد که ارتش سوریه طی یک ماه گذشته در این استان توانسته است بیش از ۴۰ حلقه چاه نفت را از داعش پس بگیرد.

آزادسازی بیش از ۴۰ حوزه نفتی در «رقه» سوریه

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، مهندس «علی ابراهیم» که بر روند استخراج مجدد نفت در رقه نظارت دارد، تأکید کرد که داعش بخشی از چاههای نفتی را در این منطقه از سوریه نابود کرده است.

ابراهیم در جمع خبرنگاران تصریح کرد که دولت سوریه از آغاز ماه جاری میلادی تا به امروز بیش از 40 حلقه چاه نفت را آزاد کرده است.

خبرگزاری ریانووستی به نقل از این مسئول سوری گزارش داد که عناصر داعش هنگام عقب نشینی از مناطق مختلف استان رقه، چاههای نفتی را تخریب میکردند.

وی با تأکید بر اینکه بیشتر چاههای نفتی رقه آزاد شده است، گفت: پس از مین روبی، پمپهای آسیب دیده جدا و برای تعمیر به حماه ارسال خواهند شد.

ابراهیم همچنین ابراز امیدواری کرد که تا پایان ماه جاری میلادی بیشتر چاههای نفتی به حالت عادی خود بازگردند و وارد پرسه استخراج شوند.

این مسئول سوری اظهار داشت که داعش از منابع نفتی رقه استفاده میکرد و مسئولان سوری نیز فقط در میدان نفتی «الثوره» بیش از 50 پمپ نفت دست ساز را از بین بردند.

نیروهای ارتش سوریه روز گذشته با پیشروی در ریف جنوب غربی استان رقه، 13 چاه نفت و چاه گاز و دو ایستگاه پمپاژ گاز دبیسان را آزاد کردند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول