اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

رویترز:

قیمت نفت با کاهش ذخایر بنزین آمریکا به 49 دلار افزایش یافت

رویترز اعلام کرد: قیمت نفت با کاهش عجیب ذخایر بنزین آمریکا افزایش و بشکه‌ای 49 دلار به فروش رفت.

قیمت نفت با کاهش ذخایر بنزین آمریکا به 49 دلار افزایش یافت

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، امروز در بازارهای جهانی قیمت نفت برنت 16 سنت افزایش یافت و به قیمت 49 دلار معامله شد. قیمت نفت وست‌تگزاس آمریکا هم با 7 سنت افزایش به قیمت 46 دلار و 47 سنت به فروش رفت.

در گروه فرآورده‌های پالایشگاهی هم بنزین با 1.7 دلار افزایش گالنی 159 دلار و 59 سنت معامله شد. نفت کوره و گازوئیل هم افزایش‌هایی به ترتیب 1.05 دلار و 2.75 دلار را تجربه کردند.

خبرگزاری رویترز در باره دلیل افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی نوشت کاهش ذخایر بنزین در آمریکا قیمت نفت را بالا کشید اما عرضه بیشتر از سوی تولیدکنندگان اوپک مانع از رشد بیشتر قیمت در بازار شد.

موسسه پترولیوم آمریکا اعلام کرد: در حالی که ذخایر نفت خام آمریکا 1.6 میلیون بشکه افزایش به 497.2 میلیون بشکه در هفته منتهی به 14 جولای رسید، اما ذخایر بنزین به طرز عجیبی به 5.4 میلیون بشکه کاهش یافت. 

الیو جاکوب مشاور نفتی پترو ماتریکس گفت: گزارش کاهش ذخایر بنزین که توسط مؤسسه پترولیوم آمریکا اعلام شده بسیار عجیب و سطح آن گسترده است. 

وی افزود: تا زمانی که ذخایر بنزین این چنین پایین است بسیار سخت است که بتوان نفت خام زیادی را به بازار عرضه کرد.

بر اساس این گزارش، کشورهای تولیدکننده نفت نظیر نیجریه و لیبی که از توافق اوپک مستثنی بودند تولید نفت خود را افزایش دادند، اما کاهش ذخایر بنزین در آمریکا توانسته اثر این افزایش را خنثی و قیمت را بالا ببرد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول