اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  محور مقاومت

آخرین اخبار از درگیری گسترده تحریر الشام و احرار الشام در ادلب و حلب سوریه

عناصر تروریستی تحریر الشام و احرار الشام از شامگاه روز گذشته در استان ادلب به جان هم افتاده‌اند و شدیدا درگیر هستند.

آخرین اخبار از درگیری گسترده تحریر الشام و احرار الشام در ادلب و حلب سوریه

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، احرار الشام شامگاه سه شنبه تحریر الشام همتای تروریستی خود را متهم به نقض آتش بس و آغاز حمله به مواضع این گروه در منطقه «جبل الزاویه» ادلب سوریه کرد.

منابع خبری معارض گزارش دادند که در جریان انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در شهرک «ارمناز» واقع در غرب ادلب در نزدیکی مقر این گروه شمار زیادی از عناصر آن کشته و زخمی شدند.

وبگاه خبری عنب گزارش داد که احرار الشام با شمار زیادی تانک در جنوب استان ادلب به شهرک «حزارین» حمله کرد تا آن را از تحریر الشام پس بگیرد.

در حال حاضر نیز دامنه درگیری میان این دو گروه گسترش یافته و «سراقب، سرمدا، خان السبل، أریحا، و اطراف باب الهوى» را در برگرفته است.

ائتلاف تحریر الشام همچنین توانست روستاها و شهرکهای «حارم، عزمارین، الدانا، الهبیط و تل عمار» را از احرار الشام پس بگیرد.

به گزارش عنب، از بعدظهر امروز نیز درگیری میان دو گروه در شهر «سلقین» آغاز شد.

دامنه این درگیریها به استان حلب نیز رسید و تحریر الشام منطقه «ایکاردا» در جنوب غرب حلب را از احرار الشام پس گرفت.

ترکیه هم اعلام کرد که پس از نزدیک شدن درگیری تحریر الشام و احرار الشام به گذرگاه باب الهوی در ریف شمالی ادلب، این گذرگاه را بسته است.

تحریر الشام اما اعلام کرد که امروز نخستین تانک وابسته به گروه تروریستی صقور الشام را نیز در جبل الزاویه منهدم کرده است.

احرار الشام صبح امروز خبر داد که در جریان این درگیریها موفق شد سرمدا در ادلب و «الارتاب» واقع در ریف حلب را از تحریر الشام پس بگیرد.

در همین راستا، «محمد  ابوزید» سخنگوی رسمی احرار شامگاه روز گذشته با صدور بیانیه ای اعلام کرد که تحریر الشام با اعزام نیرو به جبل الزاویه، ایست و بازرسی حزارین را اشغال و به مواضع احرار در شهرک «معراته» حمله کرد.

ابوزید تأکید کرد که در پی «برافراشتن پرچم استقلال» در شهرک «ابلین» واقع در ریف ادلب، میان احرار و تحریر درگیری شدیدی ایجاد شده است.

تحریر الشام نیز در واکنش به این مسئله «محمد طاهر عتیق» رئیس دادگاه جبل الزاویه را بازداشت کرد و در پی این درگیری شماری از نیروهای احرار الشام کشته شدند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول