اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

روزنامه سوری تحلیل کرد

حامیان تروریسم دیگر از «نبرد میدانی» نمی‌توانند بهره‌برداری سیاسی کنند

روزنامه الثوره سوریه نوشت، حتی اگر زود باشد بخواهیم از نتایج نهایی جنگ سوریه و شکست پروژه دشمن و پیروزی مقاومت سخن بگوییم اما ائتلاف دشمن باید اعتراف کند که تلاش برای بهره برداری سیاسی از ناکامی‌ها، توطئه‌ای شکست خورده است.

حامیان تروریسم دیگر از «نبرد میدانی» نمی‌توانند بهره‌برداری سیاسی کنند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه «الثورة» [=انقلاب] سوریه در مقاله‌ای به قلم «علی نصرالله» با عنوان «بهره برداری سیاسی از شکست موازی با شکست بهره برداری از تروریسم است»، علت اصلی شکست دور هفتم مذاکرات صلح سوریه در ژنو را تشریح کرد.

در این مقاله آمده است: سال 2017 میلادی سوریه در مقایسه با سال 2013 که که اوج تجاوز و حمله شدید علیه این کشور بود قابل مقایسه نیست و هیچ کدام از طرف های ائتلاف متجاوزان علیه سوریه انتظار رسیدن به وضعیت کنونی را نداشتند.

امروز دشمنان سوریه چاره‌ای جز به رسمیت شناختن وضعیت کنونی این کشور ندارند از همین رو در حال تجدید نظر جامعی در نقشه‌های شوم خود هستند که به تنهایی یا با شراکت یکدیگر علیه سوریه به کار گرفتند.

حتی اگر زود باشد بخواهیم از نتایج نهایی جنگ سوریه و شکست پروژه دشمن و پیروزی مقاومت سخن بگوییم اما چیزی که ثابت شده و ائتلاف دشمن هم باید به آن اعتراف کند این است که تلاش برای بهره‌برداری سیاسی از شکست برای کاستن از شدت آن و بهبود شرایط پذیرش آن، تلاشی شکست خورده به موازات شکست تلاش ها برای بهره برداری از تروریسم است.

طبیعی است و طبیعی خواهد بود که کسی که اراده مقاومت و پایداری و قدرت دفاع و مقابله را دارد به طرف های متجاوز و دشمن اجازه نمی دهد آنچه را از طریق جنگ و میدان نبرد به دست نیاورد در عرصه سیاسی کاسب شود.

بنابراین به قدرت های منطقه ای و بین المللی که گردانندگان گروه های تروریستی در سوریه بودند هرگز اجازه داد نمی شود بخواهند مانعی در به ثمر نشستن پیروزی های میدانی سوریه در سرکوب این تروریست ها شوند.

تلاش های رژیم صهیونیستی برای برهم زدن توافق روسی-آمریکایی درباره برقراری مناطق کاهش تنش در سوریه نیز موید اطلاعات تازه ای است که نقش رژیم صهیونیستی در مشارکت با شیخ نشین ها، ترکیه و دیگر طرف های بین المللی تحت نظارت آمریکا برای تسلیح تروریست ها و فرستادن آنها به سوریه را فاش می کند.

شاید مذاکرات ژنو و آستانه در مسیر طولانی حل بحران سوریه، طرف های شرکت کننده و ناظران آن را ملزم به نتایج آن کند اما در نهایت این میدان نبرد است که چرخش های ضروری بزرگ را ایجاد خواهد کرد.

بسیاری گفته بودند مرحله پساحلب هرگز مشابه قبل آن نخواهد بود اما گردانندگان گروه های تروریستی درس عبرت نگرفته و همچنان به مزدورانشان برای تغییر معادلات میدانی در سوریه دل بسته‌اند.

باید دید به دنبال آزادی موصل و رقه و تلاش نیروی گردانندگان تروریسم درس عبرت گرفته و به شکست خود اعتراف می کنند یا خیر.

به گزارش فارس، هفتمین دور مذاکرات ژنو  هفته گذشته میان نمایندگان دولت و معارضان سوریه یک روز پس از اجرایی شدن آتش بس در سه استان جنوبی این کشور برگزار شد.

استفان دمیستورا نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه در خاتمه اجلاس ژنو گفت: در این دور از گفت‌وگوها  هیچ راهگشایی، هیچ شکست و هیچ ترک مذاکراتی وجود نداشت.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول