اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اعلام «روز خشم» برای همبستگی با مسجدالاقصی و قدس

با ادامه تجاوزات دشمن صهیونیستی علیه قدس و مسجدالاقصی، فلسطینی‌ها با اعلام روز خشم، همه مردم را به برگزاری تظاهرات و تحصن در مقابل مسجدالاقصی فراخواندند.

اعلام «روز خشم» برای همبستگی با مسجدالاقصی و قدس

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، گروه‌‌های مختلف فلسطینی در اعلام همبستگی با مسجدالاقصی و قدس چهارشنبه (امروز) را روز خشم اعلام کردند و خواستار ادامه تحصن‌ها در مقابل ورودی‌های مسجدالاقصی و اراضی اشغالی فلسطین شدند.

بر اساس گزارش وبگاه «فلسطین‌الیوم»، بلندگوهای مساجد قدس از همه مردم خواستند به سمت مسجدالاقصی بروند و با تحصن در برابر درهای ورودی، به تدابیر امنیتی ایجاد شده اخیر مانند گیت‌های کنترل تردد و تفتیش‌ها اعتراض کنند.

صدها نفر از اهالی قدس بامداد امروز برای ادای نماز صبح در مسجدالاقصی راهی این مسجد شدند اما رژیم صهیونیستی با بستن کامل این مسجد و ایجاد ایست‌های بازرسی در ورودی‌هایش ، اجازه ورود به مردم را ندادند. مردم نماز خود را در اطراق مسجدالاقصی اقامه کردند.

در همین راستا گروه های مختلف فلسطینی خواستار برگزاری تظاهرات در کرانه باختری شدند. جنبش‌های جهاد اسلامی و حماس در این راستا اعلام کردند: ملتمان را به بسیج و آماده‌باش عمومی در دفاع از مسجدالاقصی و تشدید انتفاضه و نیز تظاهرات گسترده در سرتا سر فلسطین علیه اقدامات دشمن صهیونیستی و نیز تجدید تعهد یاری مسجدالاقصی دعوت می‌کنیم .

جنبش فتح نیز نیز به برگزاری تظاهرات روز خشم در ساعت 12 ظهر امروز (به وقت محلی) در رام‌الله و قلندیا فراخواند.

رژیم صهیونیستی دیشب به صدها فلسطینی را در باب‌الاسباط قدس و در هنگام نماز عشاء حمله کردند. در این اقدام سرکوبگرانه بیش از 70 فلسطینی با گلوله جنگی و بمب‌های صوتی و غیره مجروح شدند.

یی از مجروحان «شیخ عکرمه صبری» خطیب مسجدالاقصی بود که به بیمارستان منتقل شد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول