اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

روزنامه سوری تحلیل کرد

چرخش سیاسی غرب محصول پیروزی‌های ارتش سوریه و متحدان است

یک روزنامه دولتی سوریه، مواقع اخیر آمریکا و فرانسه در قبال سوریه را «عقب‌نشینی» توصیف و تأکید کرد که این تغییر موضع، ناشی از پیروزی‌های میدانی ارتش سوریه و متحدان است.

چرخش سیاسی غرب محصول پیروزی‌های ارتش سوریه و متحدان است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه سوری «الثورة» (= انقلاب) در یادداشتی به قلم «ناصر منذر» با عنوان «چرخش سیاسی غرب، همگرایی یا نمایشی تازه»، به ابعاد عقب‌نشینی غرب در برابر نظام سوریه پرداخت.

در این یادداشت آمده است: امروز همه از ضرورت تسریع روند حل سیاسی بحران سوریه می گویند آن هم به دنبال اینکه پیروزی های ارتش سوریه جلوی توهمات گردانندگان گروه های تروریستی را گرفت.

این پیروزی‌ها تاثیر برجسته‌تری بر هفتمین دور مذاکرات ژنو داشت و در آن هیات دولت دمشق موضع قاطع خود در خصوص اولویت مبارزه با تروریسم به عنوان مقدمه اصلی راه حل سیاسی بحران سوریه را تثبیت کرد.

گردانندگان گروه‌های تروریستی بیش از پیش به دشواری پیاده کردن نقشه های سیاسی خود از طریق ادامه سرمایه‌گذاری روی تروریسم پی برده‌اند از همین رو به دنبال بهانه‌های تازه‌ای برای تثبیت گام‌های خود روی نقشه سیاسی جدیدی هستند که پیروزی های ارتش سوریه آن را ترسیم خواهد کرد.

تحرکات نظامی تازه آمریکا در داخل خاک سوریه و نقض مکرر حاکمیت این کشور نیز در همین راستاست.

 بیش از ۱۵۰ خودروی نظامی آمریکا به تازگی با کادرهای کامل از گذرگاه مرزی فیشخابور، از خاک عراق به خاک سوریه منتقل شده‌اند.

آمریکا به دنبال ایجاد فرصت جدیدی برای مانوردهی سیاسی است تا از طریق آن بر توانایی خود برای دخالت در امور داخلی سوریه در هر زمانی که بخواهد تاکید کرده و بگوید که هر گونه راه حلی برای بحران سوریه باید منافع آمریکا را تامین کند آن هم به دنبال اینکه گروه های تروریستی در تامین این منافع ناکام ماندند.

فرانسه نیز مثل دیگر حامیان تروریسم متوجه شده که با فروپاشی تروریسم در سوریه دیگر بر موازنه های میدانی در سوریه تسلطی ندارد و به دنبال دیدار اخیر روسای جمهور روسیه و آمریکا با یکدیگر در هامبورگ و توافق اصولی آنها بر سر سوریه منافع خود را در خطر می بیند از همین رو به دنبال پیوستن سریع به هر گونه راه حل سیاسی احتمالی برای بحران سوریه است تا به برخی دستاوردهای سیاسی دست یابد.

از همین رو فرانسه با اشاره به تغییر عقیده خود در خصوص راه حل بحران سوریه از نزدیکی جدید خود خبر داد تا سرعت بالای تحولات کنونی در سایه پیروزی های ارتش سوریه در میدان نبرد را نشان داده و تاکید کند که میدان نبرد فصل الخطاب بحران در سوریه است.

نشانه های زیادی از تغییر موازنه ها به نفع ملت سوریه در حال پدیدار شدن است با وجود اینکه حامیان تروریسم همچنان برای به هم ریختن برگه ها تلاش می کنند.

رژیم اردوغان نیز دست از زیاده خواهی های خود در شمال سوریه برنداشته اما بیش تر شدن روند آشتی ها و بازگشت آوارگان بیشتری به روستاهای آزاد شده از چنگال تروریسم موجب پیشرفت روند حل سیاسی بحران سوریه خواهد شد و کسانی را که چوب لای چرخ آن می گذارند وادار به دست کشیدن از سرمایه گذاری روی تروریسم خواهد کرد چرا که مقاومت سوریه این گزینه را ناکام گذاشته است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول