اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

شهادت ۳۵ فلسطینی در مسجدالاقصی از ۱۹۶۷ تا کنون

رژیم صهیونیستی از زمان اشغال قدس در سال ۱۹۶۷ مرتکب جنایات بسیاری در مسجدالاقصی شده است.

شهادت ۳۵ فلسطینی در مسجدالاقصی از ۱۹۶۷ تا کنون

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شهادت 3 جوان فلسطینی در مسجدالاقصی در روز جمعه (دو روز پیش) موضوع جدیدی نبود و از سال 1967 تا کنون 35 فلسطینی در مسجدالاقصی به شهادت رسیده‌اند.

بر اساس گزارش وبگاه «وطن»، در تاریخ 21 /8 /1969 یک شهرک‌نشین صهیونیست منبر تاریخی و باستانی «صلاح‌الدین» در مسجدالاقصی را به آتش کشید.

در تاریخ 11/4/1982  یک نظامی ارتش صهیونیستی به مسجدالاقصی یورش برد و اقدام به تیراندازی بی‌هدف به سمت فلسطینی ها کرد که طی آن دو نمازگزار به شهادت رسیدند.

یکی از وحشیانه‌ترین جنایت‌هایی که سربازان صهیونیست در صحن مسجدالاقصی مرتکب شدند به 8 اکتبر 1990 / 1369 باز می‌گردد در این تاریخ نمازگزاران مسلمان از ورود گروه تندرو و تروریست هیأت امنای معبد که قصد قرار دادن سنگ بنای ساخت معبد خود را داشتند، ممانعت به عمل آوردند به دنبال آن سربازان صهیونیست به طرف نمازگزاران تیراندازی کردند که این اقدام به شهادت بیش از 20 فلسطینی و زخمی شدن 115 تن دیگر انجامید.

در تاریخ 28/9/2000 آرییل شارون با حمایت نظامیان صهیونیست وارد مسجدالاقصی شد، فلسطینی‌ها این را هتک حرمت مکان شریف مذکور دانستند و در روز بعد درگیری‌های گسترده‌ای رخ داد که طی آن 9 فلسطینی به شهادت رسیدند.

در طی این سالها، صدها فلسطینی نیز با گلوله نظامیان صهونیست در مسجدالاقصی زخمی شدند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول