اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  سایر حوزه ها

ایران بر بازگشایی هر چه سریع‌تر مسجدالاقصی به روی نمازگزاران تاکید کرد

سخنگوی وزارت خارجه ایران اقدام رژیم صهیونیستی در بستن مسجدالاقصی به روی نمازگزاران را امری محکوم، مذموم و خلاف اصول بنیادین حقوق بشر خواند و بر باز شدن هر چه سریع‌تر این مسجد به روی مسلمانان تاکید کرد.

ایران بر بازگشایی هر چه سریع‌تر مسجدالاقصی به روی نمازگزاران تاکید کرد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار داشت: اقدام رژیم صهیونیستی در بستن مسجدالاقصی به روی نمازگزاران امری محکوم، مذموم و خلاف اصول بنیادین حقوق بشر و قواعد حقوق بشردوستانه است.

وی افزود: رژیم اشغالگر قدس در کنار همه جنایات، تجاوزگری‌ها و نقض حقوق اولیه فلسطینیان این بار در بدعتی خطرناک آزادی مذهبی و حقوق مسلمانان فلسطینی را نشانه رفته است که عواقب خطرناکی در پی خواهد داشت. 

قاسمی ضمن تاکید بر لزوم باز شدن هر چه سریع‌تر مسجد الاقصی به روی مسلمانان، از همه کشورهای آزاده جهان و مجامع بین‌المللی خواست این رژیم را تحت فشار قرار داده تا حداقل حقوق مردم سرزمین‌های تحت اشغال را رعایت کند.

به گزارش فارس،ساعت‌های اولیه صبح جمعه سه جوان فلسطینی از «آل جبارین» و از ساکنان اراضی اشغالی 1948 با نظامیان رژیم صهیونیستی در محوطه مسجدالاقصی درگیر شدند.

این سه جوان در عملیات شهادت‌طلبانه خود موفق شدند دو نظامی صهیونیست را از پای در آورند و خود نیز به ضرب گلوله نظامیان رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

پس از این عملیات و متشنج شدن شدید اوضاع در مسجدالاقصی، رژیم صهیونیستی این مسجد شریف را برای اولین بار از 1967 تاکنون بست و اجازه اقامه نماز جمعه و پخش اذان را در این مسجد نداد.

این موضوع باعث شد فلسطینی‌ها نماز جمعه خود را در مسیرهای منتهی به مسجدالاقصی اقامه کنند.

رژیم صهیونیستی اعلام کرده در راستای تدابیر امنیتی اضافی، مسجدالاقصی تا قبل از روز یکشنبه بازگشایی نخواهد شد.


انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول