اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

«ادلب میدان مین شده است»

افزایش نارضایتی عمومی در ادلب؛ تنها استان تحت اشغال معارضان

وبگاه خبری وابسته به ائتلاف تروریستی تحریرالشام به میان مردم شهر ادلب رفته و با موجی از نارضایتی و خشم مردم این شهر روبه‌رو شده است.

افزایش نارضایتی عمومی در ادلب؛ تنها استان تحت اشغال معارضان

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، استان ادلب که در اشغال تروریستها است، این روزها وضعیت خوبی ندارد. نا امنی بسیار و هرج و مرج فزاینده نتیجه حکومت تروریستها بر این استان سوریه است.

وبگاه خبری «اباء» وابسته به ائتلاف تروریستی «تحریر الشام» با انتشار گزارشی به وضعیت ادلب پرداخت و نوشت، هرج و مرج زیادی در ایست و بازرسیها ادلب و نحوه بازرسی خودروها وجود دارد و گروههای تروریستی نیز دچار تشتت شده اند و این مسئله سبب شده که مردم ادلب احساس امنیت نکنند.

به گزارش این وبگاه، مردم ادلب از وضعیت امنیتی اسف بار این شهر بشدت خشمگین هستند و هر روز تقریبا شاهد انفجار در آن هستند. «ابونعیم» که از منطقه «الوعر» حمص به ادلب منتقل شده میگوید که خواهرزاده وی ربوده شده و هیچ اطلاعی از سرنوشتش ندارد. به گفته وی این منطقه مانند «جنگل» است.

«ابو وحید» راننده تاکسی که در ادلب شغول به کار است میگوید که در هنگام کار همیشه ترس آن دارد که بسته‌های انفجاری در خودروی وی منفجر شود. «ابو حمزه» که از ریف دمشق به ادلب رفته میگوید که از زمان ورود به این شهر، شاهد ترورهای بسیاری بوده و از «مسئولان» خواست که برای حل این مسئله اقدامی انجام دهند؛ زیرا «مردم خسته شده اند. تصویر دیگری از ادلب در ذهنم بود. ادلب به عنوان نخستین استانی که آزاد شده باید بهتر از این باشد».

«عبدالرزاق السید» یکی از مسئولان تروریستها در ادلب میگوید که در زمینه امنیتی شاهد کوتاهی زیادی است و هیچ هماهنگی میان تروریستها نیست؛ چرا که در برخی از گروهها «افراد فاسدی حضور دارند که وجهه خوبی ندارند».

به گزارش اباء،  تحریر الشام در یک عملیات گسترده در ادلب امروز یکشنبه توانسته است «أبو سلیمان الروسی» مسئول امنیتی داعش در این شهر را بازداشت کند.

تحریر الشام کنترل 25 مرکز وابسته به داعش را در ادلب و «سرمین» را به دست گرفته و بیش از 100 داعشی از جمله 3 انتحاری را که قصد داشتند خود را در ادلب منفجر کنند، بازداشت کرده است.

تحریر الشام میگوید که مقادیر زیادی پول و صدا خفه کن سلاح و چندین بسته و کمربند انفجاری وابسته به داعش را در ادلب و سرمین کشف و ضبط کرده است.

ساکنان ادلب، شهر خود را «میدان مین» مینامند و به خاطر انفجارهای متوالی در این شهر و بخشهای از این استان بارها اعتراض کرده‌اند.

یک گروه امنیتی  وابسته گروه تروریستی «جیش الفتح» (جبهه النصره سابق) چندی پیش اعلام کرد که قصد دارند امنیت را به ادلب بازگرداند، اما بسیاری از فعالان بر این باورند که این اقدامات صوری است و نمیتواند مانع از درگیری میان گروههای تروریستی شود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول