اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

رحمان موزیسین مسلمان در گفت‌وگو با رویترز:

اسلام باعث موفقیتم در گرفتن اسکار و گِرَمی موسیقی شد

آی آر رحمان موسیقیدان مسلمان هندی برنده جایزه اسکار بهترین موسیقی و برنده جایزه موسیقی گِرَمی در گفت‌وگو با رویترز پایبندی‌اش به دین اسلام را باعث موفقیت جهانی خود می‌داند.

اسلام باعث موفقیتم در گرفتن اسکار و گِرَمی موسیقی شد

به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری فارس، آی آر رحمان موسیقیدان مسلمان هندی برنده جایزه اسکار بهترین موسیقی و برنده جایزه موسیقی گِرَمی در گفتگو با رویترز پایبندی‌اش به دین اسلام را باعث موفقیت جهانی خود می‌داند.

آی آر رحمان را با عنوان «موتزارت شهر مدرَس» هند می‌شناسند. رحمان برنده اسکار موسیقی فیلم و نیز جایزه موسیقی گرمی 25امین سال فعالیتش در صنعت موسیقی را جشن می‌گیرد. این آهنگساز 160 تراک صوتی برای فیلم را در کارنامه خود دارد و می‌گوید هنوز کارهای بسیاری مانده که انجام دهم.

 

رحمان می‌گوید:"فکر می‌کنم امسال برایم خیلی خاص باشد زیرا همه برای 25 سالگی فعالیت موسیقایی من گردهم آمده‌اند هرچند من خیلی احساس جوانی می‌کنم و خیلی کارها برای انجام دارم".

رحمان در 20 سالگی به اسلام گروید و موفقیت‌های هنری خود را مدیون دین مبین اسلام میداند. این هنرمند و آهنگساز جهانی 50 ساله است و در زمینه مذهبی و موسیقی بسیار فعال است.

رحمان در ادامه در مورد زندگی هنری اسلامی خود می‌گوید:"هرکسی که می‌آید و زندگی ساده و بی تکلف من را می‌بیند این باعث می‌شود که محکم‌تر و با ثبات‌تر باشم و از فراز و فرودها نهراسم، چه خوب و چه بد و چه شهرت و احترام و چه تحقیر من همان هستم و متزلزل نخواهم شد".

آی آر رحمان در حال حاضر در لندن به‌سر می برد و شنبه آینده نیز در آرنا به اجرای برنامه خواهد پرداخت.

ای. آر. رحمان یا الله رکها رحمان زادهٔ 6 ژانویه 1966 تهیه‌کننده موسیقی، آهنگساز فیلم، موسیقیدان، و خوانندهٔ سرشناس هندی است. والدینش که هندو مسلک بودند، نام او را در شناسنامه دیلیپ کومار نهادند. وی در سنین جوانی از آئین هندوئیسم به دین اسلام گروید و نام خود را به «الله رکها رحمان» بمعنی (در امان خدا) تغییر داد. او فعالیت حرفه‌ای خود در زمینهٔ آهنگسازی فیلم را در دهه 1990 میلادی آغاز کرد است

نتیجهٔ بیش از ده سال فعالیت مداوم در صنعت فیلم سازی هند و جهان برای ای. آر. رحمان فروش بیش از صد میلیون نسخه موسیقی فیلم و بیش از دویست میلیون کاست از آثار او است که او را در زمره پرفروش‌ترین هنرمندان موسیقی جهان قرار می‌دهد. مجلهٔ تایم در سال 2009 رحمان را در لیست تایم 100 به عنوان یکی از صد فرد تأثیرگذار در جهان معرفی کرده‌است. 

ای. آر. رحمان برنده جوایز بسیاری از جمله سیزده جوایز فیلم فیر، چهار جایزه ملی فیلم هند، یک جایزه بفتا، یک جایزه گلدن گلوب و دو جایزه اسکار و یک جایزه گِرَمی شده است.

درسال 2006 او جایزه‌ی را از دانشگاه استانفورد بدلیلِ اجرای بهترینِ موسیقی درسطحِ جهان دریافت کرد.

رحمان همچنین موسیقی فیلم اخیر مجید مجیدی کارگردان ایرانی با نام «محمد رسول‌الله» را ساخته است.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول