اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

داعش «تلعفر» را جایگزین مقر خود در موصل می‌کند

تکفیری‌های داعش با اعتراف به شکست در موصل، تلعفر در غرب شهر موصل را مقر جایگزین خود معرفی کردند.

داعش «تلعفر» را جایگزین مقر خود در موصل می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک منبع آگاه محلی در استان «نینوی» اعلام کرد که داعش، با اعتراف به شکست در نبرد موصل شهر «تلعفر» را مقر جایگزین دفاتر خود اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، داعش، تلعفر واقع در غرب شهر موصل در غرب استان نینوی را مقر جایگزین دفاتر اصلی‌اش اعلام کرده؛ جایی که الحشد الشعبی از چند محور آن را در محاصره خود دارد.

به نوشته پایگاه خبری «الاخباریه» عراق، این منبع افزود: سقوط داعش در موصل برای این گروه تروریستی که آن را مستحکم‌ترین لانه البغدادی می‌دانستند و شمار زیادی افراد مسلح، انتحاری‌ عرب و غیر عرب را در خود جای داده بود، یک شکست بزرگ محسوی می‌شود.

تلعفر شهری در استان نینوی واقع در شمال غربی کشور عراق است. این شهر با جمعیت ده‌ها هزار نفری، پس از شهرستان موصل پرجمعیت‌ترین شهر این استان است.

شهر تلعفر مرکز شهرستان تلعفر است و اکثریت قریب به اتفاق اهالی شهر ترکمن‌های عراق هستند. مذهب حدود 75٪ از ترکمن‌ها سُنی و مابقی اهالی ترکمن شیعه هستند.

 

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول