اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

اولین جلسه رسیدگی به اتهامات همدستان بابک زنجانی/۷

متهم:‌ مسئول امور زنجانی نبودم/ وکیل متهم: اطلاعات از فروش نفت به زنجانی اعلام نگرانی کرده بود

متهم ردیف دوم پرونده فساد نفتی گفت: من مسئول امور بانکی زنجانی نبودم و تنها کارهای مربوط به حمل‌ونقل محموله‌های نفتی را انجام می‌دادم.

متهم:‌ مسئول امور زنجانی نبودم/ وکیل متهم: اطلاعات از فروش نفت به زنجانی اعلام نگرانی کرده بود

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، مهدی شمس در ادامه دفاعیات خود در اولین جلسه دادگاه اظهار داشت: من خودم از مسئولان دولتی نظام بودم و این سؤال را می‌پرسم که چرا مسئولان تحقیقات لازم را انجام ندادند آقایان خودشان تصمیم گرفتند پولی به زنجانی بدهند، من در 5 سال اول اصلاً ایران نبودم.

وی با بیان اینکه من مسئول امور بانکی زنجانی نبود، گفت: کار من مربوط به حمل‌ونقل محموله‌های نفتی بود و به هیچ عنوان از معاملات فردی زنجانی باخبر نبودم.

قاضی مقیسه خطاب به شمس گفت: در اردیبهشت‌ماه سال 92، پنج محموله نفتی به مالزی منتقل شد این در حالی است که متهم چهارم یعنی زیبا حالت منفرد به شما گفته بود که این محموله‌ها به فروش نمی‌رسد و آنها را برگرداندی پس چرا آنها را فروختید.

شمس گفت: منفرد به زنجانی گفت و من با واسطه از زنجانی این صحبت را شنیدیم البته باید بگوییم شرکت فال در این زمینه دزد‌ی‌های زیادی کرده من نفت را از مالزی به شرکت فال دادم و رسید دریافت کردم و این شرکت محموله‌های نفتی را فروخته است.

وی افزود: شرکت نفتی فال بدون اجازه 500 میلیون هم به شرکـ‌ت‌های وابسته به زنجانی پرداخت کرده است.

در ادامه مهدوی نماینده شرکت نفت خطاب به دادگاه گفت: متأسفانه ال‌سی‌های غیرواقعی به شرکت نفت داده شد و بیش از 400 میلیون دلار هم از شرکت نفتی فال گرفته شد. بارها در دادگاه‌های ترکیه حضور یافتم تا اموال به غارت رفته شرکت نفت را بازگردانم که متأسفانه تاکنون موفق نشدم.

در ادامه دادگاه وکیل متهم ردیف دوم خطاب به قاضی گفت: در مرداد سال 91 مقارن با فروش محموله‌های نفتی وزیر نفت استعلامی را از وزارت اطلاعات گرفت و وزارت اطلاعات هم در تاریخ 25 مرداد 91 از فروش نفت به زنجانی اعلام نگرانی کرد.

قاضی خطاب به وکیل شمس گفت: علی‌رغم سوابق بد زنجانی و بعد از اعلام نگرانی وزارت اطلاعات متهمان ردیف دوم و سوم زنجانی را فردی مورد اعتماد برای مسئولان نظام معرفی می‌کنند.

اولین جلسه رسیدگی به اتهامات همدستان بابک زنجانی در حالی به پایان رسید که متهم ردیف چهارم و متهم ردیف اول یعنی بابک زنجانی در دادگاه حاضر نشدند. 

البته عدم حضور متهم ردیف چهارم چندان هم دور از ذهن نبود چرا که تحقیقات هنوز به پایان نرسیده و کیفرخواستی برای این متهم صادر نشده است.

براساس اعلام قاضی مقیسه جلسه بعدی دادگاه فردا 18 تیرماه ساعت 9 صبح برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول