اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مقام آمریکایی: آتش‌بس جدید سوریه اولین گام برای رسیدن به توافقات قوی‌تر است

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا که در مذاکرات مربوط به برقرای آتش‌بس در جنوب غرب سوریه حضور داشته، این توافق را اولین گام در راستای رسیدن به توافقات قوی‌تر خواند.

مقام آمریکایی: آتش‌بس جدید سوریه اولین گام برای رسیدن به توافقات قوی‌تر است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا که در مذاکرات مربوط به برقرای آتش‌بس در جنوب غرب سوریه حضور داشته، این توافق را اولین گام در راستای رسیدن به توافقات قوی‌تر خواند. 

به گزارش رویترز، این مقام آمریکایی گفت: «این اولین گام در چشم‌انداز ما برای رسیدن به توافقی پیچیده‌تر و قوی‌تر و رسیدن به ساز و کاری برای تنش‌زدایی در جنوب غرب سوریه است.»

مقام آمریکایی که اشاره‌ای به نامش نشده گفته که در مذاکرات آتی جنبه‌های حیاتی‌تر این توافق آتش‌بس، از جمله اینکه چه کسانی ناظر اجرای آن باشند را مورد بحث قرار خواهد داد. 

روسیه و آمریکا روز جمعه (16 خرداد/7 جولای) اعلام کردند به توافق جدیدی برای برقراری آتش‌بس در جنوب غربی سوریه دست یافته‌اند.

با آنکه از جزئیات این توافق و نحوه اجرای آن خبری در دست نیست مقام‌های آمریکایی گفته‌اند که آتش‌بس از ظهر یکشنبه (9جولای) به وقت دمشق آغاز خواهد شد.

یک مقام آمریکایی مدعی شده که اردن و اسرائیل که با سوریه مرز مشترک دارند نیز جزو این توافق هستند.

خبرنگاری از مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا سوال کرد که آیا از طرف واشنگتن هیچ تماسی با ایرانی‌ها و همچنین گروه‌هایی از قبیل «جبهه النصره» در خصوص آتش‌بس برقرار شده است.

این مقام ارشد جواب داد: «ما واضح است که هیچ تماسی با (جبهه) النصره که شاخع القاده است، نداریم و همچنین درباره این موضوع(آتش‌بس در سوریه) با ایرانی‌ها هم صحبتی نکرده‌ایم. ما با نیروهای نیابتی آنها در تحولات میدانی از قبیل حزب‌‍‌الله تماسی نداریم. با ایران و نیروهای نیابتی ‌اش که به نفع رژیم(سوریه) می‌جنگند(تماسی نداریم). انتظاری وجود دارد که روس‌ها از نفوذ و تاثیرشان برای اینکه آنها(ایران و حامیان میدانی سوریه) به آتش بس احترام بگذارند، استفاده کنند».

توافق آتش‌بس جدید با توافق مناطق کاهش تنش که قرار است بر اساس توافق روسیه، ترکیه و ایران ایجاد شوند، متفاوت است. آمریکا در ایجاد مناطق کاهش تنش دخالت ندارد و مذاکرات در هفته جاری در قزاقستان برای رسیدن به توافق بر سر این مناطق، ناکام ماند.

انتهای پیام/* 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول