اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

صالح مسلم: اگر تهدید ترکیه ادامه یابد، عفرین را تحویل دولت سوریه می‌دهیم

رئیس حزب «اتحاد دموکراتیک سوریه» تأکید کرد که باید در برابر اشغالگری ترکیه ایستاد و نیروهای کُرد اجازه نخواهند داد که آنکارا یک وجب از خاک سوریه را اشغال کند.

صالح مسلم: اگر تهدید ترکیه ادامه یابد، عفرین را تحویل دولت سوریه می‌دهیم

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری کُرد اعلام کردند که «صالح مسلم» رئیس حزب «اتحاد دموکراتیک سوریه» به تجاوزارت اخیر ترکیه به شهر عفرین واکنش نشان داده است.

مسلم در گفت‌وگو با شبکه خبری «روناهی تی‌وی»  اعلام کرد که «اگر آمریکا و روسیه در متوقف کردن تجاوز ترکیه به عفرین به ما کمک نکنند، شهر عفرین در ریف شمال شرقی حلب را به ارتش سوریه تحویل خواهیم داد، همان گونه که در شهر منبج این کار را کردیم».

وی تأکید کرد که نیروهای کُرد با این کار راه را به روی ترکیه خواهند بست؛ زیرا عفرین جزء «خاک سوریه است و اجازه نخواهیم داد که ترکیه یک وجب از خاک سوریه را اشغال کند».

گروههای مسلحی مانند «لواء الشمال الدیمقراطی، جیش الثوار، اللواء الأول مغاویر حمص 505 و نیروهای عشایر» که در «نیروهای دموکراتیک سوریه» حضور دارند به ارتش ترکیه درباره گلوله‌باران شهرها و شهرکهای ریف شمالی حلب هشدار دادند.

در بیانیه این گروهها تأکید شده است که ترکیه در حال گردآوری نیرو و تجهیزات خود است تا با انجام یک عملیات نظامی، اراضی بیشتری از سوریه را اشغال کند.

این گروهها در پایان اعلام کردند که با هر ابزاری، از سوریه در برابر اشغالگری ترکیه دفاع خواهند کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول