اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

نشست سران «کاسا 1000» در دوشنبه آغاز شد+تصاویر

نشست سران «کاسا 1000» با حضور مقامات ارشد کشورهای تاجیکستان، افغانستان، پاکستان و قرقیزستان آغاز شد.

نشست سران «کاسا 1000» در دوشنبه آغاز شد+تصاویر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، نشست سران «کاسا 1000» با حضور مقامات ارشد کشورهای تاجیکستان، افغانستان، پاکستان و قرقیزستان دقایق پیش در بوستان سرای «پونگوس» ریاست جمهوری تاجیکستان آغاز شد.

در این نشست «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان، «نواز شریف» نخست وزیر پاکستان، «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان و «سورنبای جین بیک اف» نخست وزیر قرقیزستان حضور دارند.

رئیس جمهور تاجیکستان در این نشست ضمن خوش آمدگویی اظهار داشت:  طرح «کاسا-1000» نمونه همکاری واقعی بین کشورهای مذکور در راستای منافع مردم همه کشورها می باشد.

وی ادامه داد: این پروژه همکاری ها بین کشورهای مذکور در دیگر عرصه های مهم را همچنین گسترش می‌دهد.

بر اساس این گزارش، در چارچوب این مذاکرات مسائل گسترده روابط کشورهای مذکور در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

تجارت و سرمایه گذاری، انرژی، زیرساخت‌های حمل و نقل و تقویت تماس‌ها میان محافل تجاری 3 کشور از مسائلی می‌باشد که در مذاکرات روز پنجشنبه از سوی سران کشورهای مذکور بررسی می‌شوند.

مسائل مربوط به حمایت از دولت افغانستان در زمینه تأمین صلح و توسعه اجتماعی و اقتصادی این کشور و همچنین مبارزه مشترک با چالش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی از دیگر محورهای گفت‌وگو در این نشست می‌باشد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول