اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره محیط زیست شهرستان ماهنشان:

آتش به جان مراتع حفاظت شده انگوران افتاد

سرپرست اداره محیط زیست شهرستان ماهنشان گفت: آتش‌سوزی در مراتع حفاظت شده انگوران شهرستان ماهنشان، 2 هزار متر از مراتع این منطقه را دچار آتش کرد.

آتش به جان مراتع حفاظت شده انگوران افتاد

محرم‌علی عزیزی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: طی روز گذشته شاهد بروز آتش در مراتع منطقه حفاظت شده انگوران شهرستان ماهنشان بودیم.

وی با اشاره به اینکه در این حادثه 2 هزار متر از مراتع این منطقه دچار حریق شده است، اضافه کرد: خوشبختانه با حضور به موقع محیط‌بانان و جوامع محلی این آتش مهار شده و از دامن‌گیر شدن آن به سایر مناطق خودداری شد.

سرپرست اداره محیط زیست شهرستان ماهنشان با اشاره به اینکه فردی در محل حادثه حضور نداشت، گفت: علت حادثه هنوز مشخص نشده است.

عزیزی با بیان اینکه خوشبختانه موردی از مرگ حیوانات در این حادثه مشاهده نشده است، افزود: در هر حال آتش‌سوزی در مرتع موجب بروز اختلال در زندگی حیوانات می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت خشک مراتع شهرستان ماهنشان در سال‌جاری اظهار کرد: همین موضوع موجب افزایش احتمال حریق در مراتع شده است.

سرپرست اداره محیط زیست شهرستان ماهنشان با توصیه به مردم برای رعایت نکات ایمنی در محیط‌های طبیعی افزود: از افرادی که در طبیعت حضور پیدا می‌کنند درخواست می‌شود از روشن کردن آتش در دامن طبیعت خودداری و حتما قبل از خروج از محل آتش را خاموش کنند.

عزیزی عنوان کرد: مراتع استان زنجان به شدت خشک بوده و کوچکترین دست‌کاری می‌تواند موجب ایجاد حریق در مراتع شود.

وی همچنین از دستگیری یک صیاد متخلف در شهرستان ماهنشان طی روزهای گذشته خبر داد و افزود: از این صیاد 180 قطعه ماهی «زرد پر» کشف و ضبط شده است.

سرپرست اداره محیط زیست شهرستان ماهنشان با اشاره به اینکه این فرد اقدام به صید در رودخانه قزل اوزن واقع در اراضی «امیرآباد» کرده بود، ادامه داد: این فرد با تور پرتابی و دیواری اقدام به شکار می‌کرد.

عزیزی عنوان کرد: با وجود اینکه فصل ممنوعیت صید در استان زنجان به پایان رسیده است امکان صید با قلاب امکان‌پذیر است.

انتهای پیام/چ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول