اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  محور مقاومت

معاون نخست‌وزیر ترکیه:

در نشست آستانه مسئله تضمین امنیت استان ادلب را بررسی می‌کنیم

معاون نخست وزیر ترکیه با اشاره به لزوم بررسی طرح تأمین امنیت در استان ادلب سوریه تأکید کرد که اکنون هدف آنکارا در ادلب این است که آتش بس در آن مداوم باشد.

در نشست آستانه مسئله تضمین امنیت استان ادلب را بررسی می‌کنیم

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «ویسی قایناک» معاون نخست وزیر ترکیه درباره دور جدید مذاکرات حل بحران سوریه که قرار است در آستانه پایتخت قزاقستان برگزار شود، اظهاراتی را مطرح کرد.

قایناک اعلام کرد که آنکارا تصمیم دارد مسئله تضمین امنیت استان ادلب سوریه را در چارچوب مذاکرات آستانه با طرف روس بررسی کند.

روزنامه «خبر ترک» به نقل از این مسئول ترکیه‌ای گزارش داد که در آستانه تصمیم گرفته شد که ادلب در زمره مناطق کاهش تنش قرار داشته باشد و «اکنون نیز هدف ما در ادلب این است که آتش بس در آن مداوم باشد و با روسیه برای حفظ آرامش در این منطقه تلاش خواهیم کرد».

وی تصریح کرد که از جمله تدابیر امنیتی که باید اتخاذ شود، تشکیل سرویسهای امنیتی محلی در مناطقی است که از دست تروریستها آزاد شده است.

قایناک میگوید که این «سرویسها به منزله پلیس و نگهبان هستند. در شهر الباب بنای ساختمان نگهبانان را به پایان رسانده‌ایم و بدین ترتیب توانسته‌ایم امنیت آن منطقه را تضمین کنیم».

معاون نخست وزیر ترکیه با اشاره به اینکه نیروهای امنیتی در الباب از ساکنان عرب و ترکمن هستند، تصریح کرد که چنین تصمیمهایی در خصوص ادلب و همه مناطقی اتخاذ خواهد شد که عملیات «سپر فرات» آنها را شامل شده است.

در نشست آستانه که ماه گذشته برگزار شد، توافقی در خصوص ایجاد 4 منطقه کاهش تنش در سوریه صورت گرفت و جمهوری اسلامی ایران، روسیه و ترکیه به عنوان کشورهای ضامن آن را امضا کردند.

قرار است دور جدید این مذاکرات 4 و 5 جولای آتی برگزار شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول