اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

آذربایجان شرقی

به دنبال تعلل در مرمت و بازسازی

تنها موزه ادب و عرفان شهرستان اهر تعطیل شده است/ میراث فرهنگی پاسخگو باشد

فرماندار اهر گفت: متاسفانه تعلل در مرمت و بازسازی بقعه شیخ شهاب الدین محمود اهری باعث شده که تنها موزه ادب و عرفان شهرستان اهر که روزانه پذیرای صدها گردشگر از اقصی نقاط کشور و حتی خارج از کشور می‌باشد با تعطیلی موزه مواجه شوند.

 تنها موزه ادب و عرفان شهرستان اهر تعطیل شده است/ میراث فرهنگی پاسخگو باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر،  سیدمحمد عابدی ظهر امروز در جلسه کمیته  برنامه‌ریزی شهرستان اهر اظهار داشت: با اختصاص 300 میلیارد ریال  از محل اعتبارات ملی برای این پروژه مهم وحیاتی منطقه ارسباران ضمن تسریع در اجرای پروژه   ۳۵ کیلو متر از این مسیر که توسط پیمانکاران در قطعات مختلف اجرا می‌شود زیر ترافیک می‌رود.

وی با انتقاد از روند کند بازسازی بقعه شیخ شهاب الدین محمود اهری که در زلزله سال ۹۱ آسیب دیده بود، گفت: اهتمام جدی و تسریع در اجرای بازسازی این مجموعه فرهنگی تاریخی از خواسته‌های جدی مردم و مسوولان منطقه بوده و انتظار داریم در اتمام  بازسازی و مرمت این  بنای تاریخی که نماد شهرستان اهر است، تسریع  شود.                                                                                                                                            

عابدی افزود: متاسفانه  تعلل در مرمت و بازسازی پروژه باعث شده که تنها موزه ادب و عرفان شهرستان اهر که روزانه پذیرای صدها گردشگر از اقصی نقاط کشور و حتی خارج از کشور می‌باشد با تعطیلی موزه مواجه شوند.

 رئیس کمیته برنامه‌ریزی شهرستان اهر  یادآور شد: این شهرستان  در حوزه‌های میراث فرهنگی و گردشگری، صنعت، معدن ، تجارت، جهادکشاورزی و ورزشی از ظرفیت‌های خوب برای سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال برخوردار است، که امیدواریم ادارات ذیربط برنامه ریزی مناسبی را برای جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به این بخش‌ها را فراهم کنند.

عابدی  حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای اجرای طرح‌های توجیه‌دار در شهرستان اهر خبر داد و از ادارات ذیربط و مرتبط خواست طرح‌هایی را که قابلیت توجیه اقتصادی  و اجرایی از سوی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی دارند بررسی و ظرف 10 روز جهت انعکاس به ادارات کل مربوطه به فرمانداری ارسال کنند.

این مقام مسئول از افزایش 39 درصدی اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و ماده 180 برای اجرای طرح‌های عمرانی و خدماتی در شهرستان اهر خبر داد.

عابدی، میزان اعتبارات اختصاص یافته از تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و ماده 180، به ترتیب 276 میلیارد ریال  و 595 میلیون ریال اعلام کرد و افزود:  تکمیل طرح های نیمه تمام از اولویت های مهم از سوی ادارات خدمات رسان باشد.

انتهای پیام/60003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول