اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

رئیس پلیس آگاهی گلستان خبر داد

متلاشی شدن 19 باند سرقت در گلستان

رئیس پلیس آگاهی گلستان از متلاشی شدن 19 باند سرقت در سطح استان خبر دادو گفت: 172 فقره سرقت در این راستا کشف شده است.

متلاشی شدن 19 باند سرقت در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مجتبی مروتی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: در سه ماه نخست امسال پنج طرح مبارزه با سرقت در سطح استان به اجرا در آمد که حاصل آن کشف 522 فقره سرقت و دستگیری 94 نفر در استان بوده است.
وی ادامه داد: بیشترین علت وقوع سرقت‌های در سطح استان اعتیاد، بی‌توجهی مالباختگان نسبت به نگهداری اموال و مشکلات اقتصادی سارقان بوده است.
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان گلستان خاطرنشان کرد: به طور عمده خودروهای مدل پایین مورد هدف سارقان هستند و دلیل آن ایمنی پایین آن است.
مروتی بیان کرد: در طول سه ماه نخست امسال 19 باند فعال سرقت در سطح استان شناسایی و متلاشی شد که در این راستا 69 نفر دستگیر و 172 فقره انواع سرقت کشف شده است.
وی تاکید کرد: متاسفانه سرقت از اماکن، باغات و ساختمان‌های نیمه‌کاره بیشتری حجم وقوع سرقت را به خود اختصاص داده است.
رئیس پلیس آگاهی گلستان تصریح کرد: موتورسیکلت در استان گلستان بهترین وسیله برای عمل مجرمانه تشخیص داده شده که کیف‌قاپی، سرقت به عنف در خیابان و جرائم مشابه توسط سارقان با موتورسیکلت و با مخدوش کردن پلاک موتورسیکلت اقدام به جرم می‌کنند.

مروتی گفت: با تلاش‌های انجام شده توسط انتظامی استان 77 درصد کل سرقت‌های به وقوع پیوسته در سطح استان کشف شده است که کشف این سرقت‌ها نسبت به سال گذشته سه درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: طی سه ماه نخست امسال وقوع سرقت‌های خودرو، موتورسیکلت، سرقت داخل خودرو، کیف‌قاپی و جیب بری به ترتیب، 22 درصد، 6 درصد، چهار درصد، 51 درصد و 55 درصد کاهش داشته است.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان گلستان با اشاره به اینکه 21 درصد از مجموع سرقت‌های انجام شده مربوط به سرقت موتورسیکلت و سرقت لوازم داخل خودرو است، خاطرنشان کرد: متاسفانه بیشترین علت وقوع این سرقت‌ها به دلیل سهل‌انگاری مالباختگان صورت گرفته است.

مروتی بیان کرد: نکته بسیار مهم در کاهش سرقت در استان گلستان این است که متاسفانه چرخه جرم به دلیل وجود مالخران در استان ادامه دارد و تقاضای ما از مردم این است که شهروندان از خرید لوازم دست دوم خودداری کنند تا این امر به کاهش وقوع سرقت کمک کند.

وی با اشاره به وقوع جرائم جنایی در سطح استان گلستان، گفت: در سه ماه نخست امسال وقوع جرائم جنایی 33 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

رئیس پلیس آگاهی گلستان تاکید کرد: 123 درصد از وقوع قتل‌ها در سطح استان کشف شده است که متاسفانه 46 درصد وقوع این قتل‌ها با سلاح گرم و بخصوص سلاح‌های شکاری و 27 درصد با سلاح سرد بوده است.

مروتی گفت: 96 درصد انگیزه‌های قتل طی این مدت بیشتر با انگیزه اختلافات خانوادگی، موضوعات اخلاقی و روانی بوده است.

وی اضافه کرد: در این مدت 50 درصد سرقت مسلحانه استان طی این مدت کشف شده که 100 درصدنسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

رئیس پلیس آگاهی گلستان گفت: طی این مدت هفت دستور نیابت قضایی در خصوص دستگیری مجرمان مربوط به سایر استان‌ها در استان گلستان اجرا شده و متهمان شناسایی، دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده‌ است.

انتهای پیام/83004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول