اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تحلیلگر کُرد سوریه مطرح کرد

چرا آمریکا جنگنده سوریه را که در حال بمباران داعش بود، سرنگون کرد؟

جنگنده‌های آمریکا یک جنگنده سوری را که در حال بمباران داعش در ریف جنوبی رقه بود، سرنگون کردند و واشنگتن مدعی شد که این جنگنده، مواضع نیروهای تحت حمایت آمریکا را هدف قرار داده بود.

چرا آمریکا جنگنده سوریه را که در حال بمباران داعش بود، سرنگون کرد؟

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع آمریکا روز گذشته اعلام کرد که جنگنده‌های وابسته به ائتلاف این کشور در سوریه، یک جنگنده سوری را در نزدیکی تقاطع مهم «الرصافه» (50 کیلومتری جنوب غرب رقه و 30 کیلومتری شهر راهبردی الطبقه) سرنگون کرده‌اند.

وزارت دفاع آمریکا مدعی شد که علت هدف قرار دادن جنگنده سوری، این بود که این جنگنده مواضع نزدیک به نیروهای تحت حمایت آمریکا را هدف قرار داد.

ارتش سوریه نیز با انتشار بیانیه ای تصریح کرد که ائتلاف آمریکا، یک جنگنده سوری را هنگامی که در ریف جنوبی رقه در حال بمباران داعش بود، سرنگون کرده است.

همزمان با این تنش خطرناک در الرصافه، سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران نیز در یک اقدام بی سابقه، با چند موشک از استانهای کرمانشاه و کردستان، مقرهای داعش را در دیرالزور سوریه هدف قرار داد و تأکید کرد که این حملات در پاسخ به حملات تروریستی داعش در تهران بود.

«ریزان حدو» عضو «شورای دموکراتیک سوریه» و تحلیلگر سیاسی کُرد در این زمینه تأکید کرد، عبارتی که آمریکا استفاده کرده نشان میدهد که جنگنده سوری، نیروهای دموکراتیک سوریه موسوم به «قسد» (بیشتر عناصر آن کُرد هستند) را هدف قرار نداده است و بدین ترتیب روایت دمشق در خصوص حمله به مواضع داعش صحیح است.

به گفته حدو، اینجاست که بهانه از دست آمریکا گرفته میشود؛ آمریکایی که قصد فتنه افروزی و متشنج کردن اوضاع میان ارتش سوریه و نیروهای دموکراتیک سوریه را دارد و این موضع تأثیر منفی بر اوضاع «قامشلی، حلب و عفرین» خواهد داشت و سبب خواهد شد که ارتش سوریه و نیروهای دموکرات وارد جنگ حاشیه ای شوند که به ضرر جنگ برای مقابله با تروریسم بود.

وی در پایان تأکید کرد که به عنوان یک شهروند کُرد سوریه حق دارد که به همه طرفها بگوید که کرامت راهبردش در مبارزه با تروریسم به او اجازه نمیدهند که اسب تروایی باشد که آمریکا یا هر طرف دیگری برای ورود به سوریه سوار بر آن شود؛ از این روی باید آمریکا علت سرنگونی جنگنده سوریه را بدون اینکه حمایت از نیروهای دموکراتیک سوریه را بهانه قرار دهد، بیان کند؛ زیرا که جنگنده سوری مواضع نیروهای دموکراتیک را هدف قرار نداده بود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول