اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

البرز

معاون شهردار کرج:

بساط دستفروشان از۴۵ متری گلشهر برچیده خواهد شد/ تعیین محل جایگزین برای دستفروشان

معاون خدمات شهری شهرداری کرج، از اجرای عملیات جمع‌آوری و ساماندهی دست‌فروشان منطقه ۴۵ متری گلشهر ظرف کمتر از یک ماه آتی خبر داد و این اقدام را در راستای طرح شکایت از سوی تعدادی از شهروندان این منطقه عنوان کرد .

بساط دستفروشان از۴۵ متری گلشهر برچیده خواهد شد/ تعیین محل جایگزین برای دستفروشان

به گزارش خبرگزاری فارس استان البرز و به نقل پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، حسن مدیرروستا این خبر را اعلام کرد و اظهار داشت: سد معبر به واسطه حضور دست‌فروشان در شهر بخصوص برخی نقاط پرتردد، موجب بروز مشکلات و معضلات متعددی برای همشهریان شده است که طرح و ارائه شکایات متعدد با این مضمون به دستگاه‌های نظارتی و سامانه ۱۳۷ شاهدی بر این مدعاست.
 
مدیرروستا اضافه کرد: یکی از مناطقی که به محل تجمع دست‌فروشان و ایجاد سد معبر برای مردم تبدیل‌شده، محدوده ۴۵ متری گلشهر است که تلاش خواهیم کرد با ارائه محل جایگزین برای این افراد، از آسیب به معیشت و اقتصاد خانوادگی آنان جلوگیری نماییم.
 
معاون شهردار کرج در حوزه خدمات شهری اظهار داشت: بر همین اساس طی هفته گذشته جلسه‌ای را با حضور قائم‌مقام معاونت خدمات شهری، مدیر و معاون خدمات شهری منطقه ۵، رئیس سازمان میادین میوه و تره بار و همچنین مسئول سد معبر و اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری برگزار کردیم.
 
وی اذعان داشت: در این جلسه که در ساختمان معاونت خدمات شهری شهرداری کرج برگزار شد، ضمن آسیب‌شناسی موضوع دست‌فروشی و تأکید مسئولان مبنی بر جلوگیری نکردن از فعالیت اقتصادی این قشر از شهروندان، مشکلات موجود درروند رفع و ساماندهی مسئله دست‌فروشی مطرح شد.
 
مشکلاتی درزمینهٔ جلب مشارکت و هماهنگی دستگاه‌های انتظامی در کنار سهل‌انگاری و مماشات به‌عمل‌آمده طی سال‌های گذشته با معضل دست‌فروشی، ازجمله نکاتی بود که در سخنان "مدیرروستا" به‌عنوان عوامل گسترش این معضل شهری عنوان شد.
 
به گفته وی، جلسه برگزارشده مصوباتی داشت که ازجمله آن‌ها ایجاد هماهنگی و جلب همکاری لازم با نیروی انتظامی، اختصاص مکان مناسب برای ساماندهی دست‌فروشان، اجرای روش‌های اجرایی موضوع مبتنی بر مصوبات شورای اسلامی شهر(دستورالعمل اجرایی ساماندهی روزبازارهای سطح شهر و دستفروشان) بود.
 
مدیرروستا تأکید کرد: هماهنگی برای دریافت احکام قضایی موردنیاز، اجرای عملیات پاک‌سازی قبل از حضور و استقرار دست‌فروشان، نصب پلاکارد اطلاع‌رسانی با موضوع ممنوعیت دست‌فروشی، هماهنگی با اداره برق به‌منظور قطع کلیه انشعابات غیرمجاز برق و روشنایی دست‌فروشان نیز از مصوبات جلسه مذکور می‌باشد.
 
معاون خدمات شهری شهرداری کرج، خاطرنشان کرد: همچنین مقرر شد طی هماهنگی با اداره و اتاق اصناف شهر، پیرامون عدم تصرف سطح پیاده‌روها و معابر شهری توسط متصدیان صنوف، ابتدا مطابق مصوبات شورای اسلامی مبنی بر سه و پنج برابر شدن افزایش عوارض اقدام گردد. در صورت ادامه روند، جمع‌آوری و اقدام از طریق اتاق اصناف در نظر گرفته‌شده است.
 
این مسئول تصریح کرد: کلیه وظایف و مسئولیت‌های مصوب، برای مسئولان و مدیران حاضر در جلسه تقسیم‌بندی شده و هر یک مجاب به اجرای وظایف تعیین‌شده می‌باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول