اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

تظاهرات مصری‎ها در اعتراض به توافقنامه «تیران و صنافیر»

صدها نفر از مردم مصر بعد از ظهر امروز در رد موافقت پارلمان این کشور با توافقنامه دو جزیره تیران و صنافیر در «رمسیس» قاهره تظاهرات کردند.

تظاهرات مصری‎ها در اعتراض به توافقنامه «تیران و صنافیر»

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، مردم مصر امروز(جمعه) در اعتراض به موافقت پارلمان این کشور با توافقنامه دو جزیره «تیران» و «صنافیر» و واگذاری آن به عربستان در منطقه «رمسیس» قاهره تظاهرات کردند.

به گزارش پایگاه خبری النشره، تظاهرات‎کنندگان مصری با سر دادن شعارهایی تاکید کردند که دو جزیره تیران و صنافیر برای مصر و متعلق به این کشور است.

نیروهای امنیتی مصر در پی تشدید اعتراضات وارد عمل شدند و معترضان به توافقنامه را متفرق کردند.

پارلمان مصر اخیرا با توافقنامه با توافقنامه ترسیم مرزهای دریایی با عربستان سعودی و واگذاری دو جزیره «تیران» و «صنافیر» به عربستان سعودی موافقت کرد و قرار است به امضای رئیس جمهور مصر برسد.

«موشه یعلون» وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی سال گذشته در سخنانی اعلام کرد مصر دو جزیره «تیران و صنافیر» را به 16 میلیارد دلار به عربستان فروخت.

منتقدان به توافقنامه تیران و صنافیر می‎گویند که با ترسیم خطوط دریایی بین عربستان و مصر، دو جزیره تیران و صنافیر در محدوده آبهای منطقه‎ای عربستان قرار می گیرد و به این ترتیب این دو جزیره که در نقشه متعلق به مصر است، جزء خاک عربستان می‎شوند.

انتهای پیام/ح

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول