اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

امضای ۹ سند همکاری رهاورد سفر رئیس‌جمهور تاجیکستان به «ایروان»

رؤسای جمهور تاجیکستان و ارمنستان در «ایروان» با یکدیگر دیدار و ۹ سند همکاری در زمینه‌های مختلف امضا کردند.

امضای ۹ سند همکاری رهاورد سفر رئیس‌جمهور تاجیکستان به «ایروان»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان عصر روز گذشته در «ایروان» پایتخت ارمنستان با «سرژ سرکیسیان» رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

پس از ملاقات رحمان و سرکیسیان مذاکرات هیئت‌های بلند پایه 2 کشور صورت گرفت.

طرفین در این دیدار امضای پیمان دوستی و ایجاد کمیسیون دولتی همکاری‌های اقتصادی و تجاری بین تاجیکستان و ارمنستان را عامل مهمی برای گسترش روابط سیاسی، اقتصادی، سرمایه گذاری، آموزشی و فرهنگی 2 کشور عنوان کردند.

در این دیدار پیشنهاد گردید برای افزایش گردش کالا، توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری و راه‌یابی به بازار‌های یکدیگر ارتباط مستقیمی میان نهادهای اقتصادی تاجیکستان و ارمنستان برقرار شود.

همکاری در زمینه‌های انرژی، استخراج معادن، صنایع سبک و غذایی، کشاورزی، داروسازی‌، حمل و نقل و ارتباطات گردشگری از محورهای مهم روابط دوجانبه تاجیکستان و ارمنستان در آینده عنوان شدند.

رؤسای جمهور تاجیکستان و ارمنستان همچنین طرح دیدگاه‌های خود در مورد حل و فصل مشکلات و نزاع‌ها در مناطق درگیر و کشورهای جنگ زده را پیشنهاد کردند.

در این دیدار 9 سند جدید همکاری بین تاجیکستان و ارمنستان در مورد رفت و آمد متقابل شهروندان 2 کشور، پروازهای هوایی، همکاری میان وزارتخانه‌های امور خارجه برای سال‌های 2018 تا 2019، همکاری‌های مخابراتی و ارتباطات پستی، همکاری میان فرهنگستان علوم «دوشنبه» و فرهنگستان علوم ایروان و ... به امضا رسید.

پیش از این زمینه حقوقی روابط دوجانبه تاجیکستان و ارمنستان را بیش از 30 سند تشکیل می‌داد که جنبه‌های مختلف همکاری 2 کشور را در زمینه‌های اقتصادی، تجاری، کشاورزی، پزشکی، فرهنگ و آموزش و پرورش در بر می‌گرفت.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول