اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

مقامات افغانستان حملات تروریستی تهران را محکوم کردند

ربانی:درد خانواده‌های قربانیان را درک می‌‌کنیم/اتمر: نیاز مبرم همبستگی ایران و افغانستان

«صلاح‌الدین ربانی» وزیر امور خارجه افغانستان با صدور پیامی حملات تروریستی روز گذشته در تهران را محکوم کرد و گفت که مردم افغانستان درد و رنج خانواده قربانیان را درک می کنند و در اندوه آنان شریک هستند.

ربانی:درد خانواده‌های قربانیان را درک می‌‌کنیم/اتمر: نیاز مبرم همبستگی ایران و افغانستان

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «صلاح الدین ربانی» وزیر امور خارجه و رئیس جمعیت اسلامی افغانستان با صدور پیامی حمله تروریستی روز چهارشنبه به مجلس شورای اسلامی و مرقد مطهر امام خمینی (ره) در تهران را در ایام ماه مبارک رمضان محکوم کرد و گفت که مردم افغانستان درد و رنج خانواده قربانیان را درک می کنند و در اندوه آنان شریک هستند.

ربانی در این پیام، مراتب همدردی خود را به دولت و مردم ایران به ویژه خانواده های قربانیان حادثه تروریستی امروز در تهران ابراز کرده و برای زخمی های این رویداد شفای عاجل مسالت کرده است.

وزیر امور خارجه افغانستان در پیام خود آورده است: مردم افغانستان که از دو دهه بدین سو قربانی اصلی جنایات گروه های تروریستی اند، درد و اندوه مردم ایران به ویژه خانواده های قربانیان را درک کرده و خود را شریک اندوه آنان می دانند.

رئیس حزب جمعیت اسلامی افغانستان اضافه کرده است: گروه‌های افراطی تروریستی از هیچ فرهنگ و آیینی نمایندگی نمی‌کنند و هیچ برنامه و هدفی جز کشتار و ریختن خون انسان‌ها ندارند.

ربانی تصریح کرده است: ما باور داریم که برای پیروزی بر تروریسم و ریشه کن کردن گروه‌های افراط گرای خشونت طلب به عنوان تهدید صلح و امنیت جهانی، نیاز است تا همه کشورها و سازمان‌های بین المللی، به ویژه جوامع اسلامی به گونه‌ای مشترک و هماهنگ در راستای منزوی ساختن حامیان این گروه ها عمل کنند.

اتمر: نیاز مبرم ایران و افغانستان برای همکاری در مقابله با تهدیدهای تروریستی

«محمد حنیف اتمر» مشاور امنیت ملی افغانستان هم حملات تروریستی روز چهارشنبه در تهران را شدیدا محکوم کرد و گفت که با توجه به تهدیداتی که تروریست ها برای امنیت افغانستان و ایران ایجاد کرده اند، همکاری های دو کشور دوست و برادر در مقابل آنان به نیاز مبرم تبدیل شده است.

اتمر در بیانیه خود که دفتر شورای امنیت ملی افغانستان آن را منتشر کرده، آورده است که با کمال تاسف و اندوه عمیق در مورد حادثه تروریستی امروز در شهر تهران که تعدادی از برداران ایرانی ما شهید و زخمی شدند، اطلاع حاصل کردم.

وی افزوده است که افغانستان این حمله ناجوانمردانه تروریستی را با شدیدترین الفاظ تقبیح نموده و مردم افغانستان خود را در غم و اندوه این مصیبت با ملت برادر و دوست جمهوری اسلامی ایران شریک می دانند.

مشاور امنیت ملی افغانستان گفته است که با توجه به تهدیداتی که این تروریست ها برای امنیت افغانستان و ایران ایجاد کرده اند، همکاری های دو کشور دوست و برادر در برابر آنها به نیاز مبرم مبدل شده است.

وی تاکید کرده است که من یقین کامل دارم که جمهوری اسلامی افغانستان و جمهوری اسلامی ایران با در نظر داشتن مشترکات امنیتی و خطراتی که تروریست ها ایجاد کرده اند، می توانند همکاری های موثری را در راستای مبارزه با تروریسم و دهشت افگنی، راه اندازی کنند.

اتمر در بیانیه خود ضمن ابراز تسلیت به همه ملت عزیز و برادر جمهوری اسلامی ایران به ویژه خانواده های معظم قربانیان از خداوند متعال علو درجات برای شهدا، صبر جمیل برای بازماندگان و شفای عاجل برای مجروحان این حادثه غم انگیز مسالت کرده است.

حوالی ساعت 10 صبح روز گذشته یک تیم 4 نفره تروریستی از راه دفتر ملاقات‌های مردمی نمایندگان مجلس ایران قصد داشتند که وارد ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی شوند. با آغاز درگیری، یکی از تروریست‌ها خود را منفجر کرد و سه تن دیگر نیز به هلاکت رسیدند.

همچنین یک تیم تروریستی 2 نفره دیگر همزمان به حرم مطهر امام خمینی(ره) رفته بودند که با هوشیاری ماموران حفاظت حرم، یک نفر بلافاصله از پا درآمد و دیگری اقدام به انفجار کمربند انتحاری خود کرد و به هلاکت رسید.

13 تن از شهروندان ایران در این حمله تروریستی جان خود را از دست دادند و 43 تن دیگر زخمی شدند. گروهک تروریستی و تکفیری داعش مسئولیت این حمله را به عهده گرفته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول